گازسوزی در مشعل‌های پتروشیمی‌های فن‌آوران و غدیر به صفر رسید

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین با اشاره به اجرای پروژه به صفر رساندن سوزاندن گازهای مشعل در مجموعه‌های تاپیکو گفت: امروز گازسوزی در مشعل‌های مجتمع‌های پتروشیمی غدیر و فن‌آوران به صفر رسیده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو)، بابک افقهی در جریان بازدید از شرکت‌های پتروشیمی غدیر و فن‌آوران در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت بندر ماهشهر در تولید محصولات پتروشیمی گفت: مردم خوزستان مجموعه‌های بزرگ پتروشیمی که برای کشور تولید ثروت می‌کنند را میزبانی می‌کنند و خوشبختانه در این بخش سعی شده است از نیروهای بومی بهره گرفته شود.

وی با اشاره به طرح‌های اجراشده در پتروشیمی‌های متعلق به تاپیکو افزود: با توجه به نظر دولت سیزدهم، پروژه به صفر رساندن سوزاندن گازهای ارسالی به مشعل در مجموعه‌های این شرکت اجرا شد و امروز سوزاندن گازهای مشعل در پتروشیمی‌های فن‌آوران و غدیر نزدیک به صفر رسیده است.

مدیرعامل تاپیکو با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ و تا امروز ۲۰ میلیون دلار داخلی‌سازی بدون ریسک در مجموعه‌های پتروشیمی این شرکت اجرا شده است، ادامه داد: در موضوع افزایش ارزآوری و توسعه صادرات نیز آماده هستیم باتوجه به سیاست‌ها و نگاه دولت ارزآوری خود را توسعه دهیم.

افقهی درباره برنامه‌ها و پروژه‌های آینده تاپیکو در صنعت پتروشیمی گفت: اجرای پروژه‌های توسعه‌ای را در دستور کار داریم و از ابتدای سال ۱۴۰۳ تأمین مالی پروژه عظیم پتروالفین فن‌آوران انجام می‌شود تا پس از سال‌ها توقف این پروژه به مرحله اجرایی نزدیک شود.

وی ادامه داد: پروژه دیگر که گام عملیاتی آن آغاز شده، جذب گازهای دی‌اکسیدکربن در مجتمع فن‌آوران است که هم از بُعد محیط زیستی و هم از بُعد افزایش تولید اهمیت دارد، زیرا با جذب ۱۶۰ هزار تن گاز دی‌اکسیدکربن، ۷۰ هزار تن به ظرفیت تولید متانول افزوده می‌شود.

مدیرعامل تاپیکو در پایان یادآور شد: تنوع‌سازی گریدهای تولیدی در پتروشیمی غدیر نیز در دستور کار است تا در این مجموعه بیش از ظرفیت اسمی تولید داشته باشیم.

کد خبر 638797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =