نقش مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران در توسعه توربین IGT25-HS

توربین توسعه‌یافته IGT25-HS با گذراندن موفقیت‌آمیز آزمون ۷۲ ساعته، در تأسیسات تقویت فشار گاز شهید باقری (خورموج ۶) نصب و عملیاتی شد.

به گزارش شانا به نقل شرکت ملی گاز ایران، محسن مظلوم فارسی‌باف، مدیر پژوهش و فناوری این شرکت با اشاره به نقش این مدیریت در بازطراحی و توسعه توربین  IGT25-HS گفت: پژوهش و طراحی این محصول فناورانه به‌منظور غلبه بر چالش افت توان توربین ملی در شرایط گرم محیطی از سال ۱۳۹۸ در دستور کار این مدیریت قرار گرفت.

وی ادامه داد: سرانجام پس از تولید محصول و آزمون موفقیت‌آمیز آن در ۹ اسفندماه امسال، به‌صورت عملیاتی به بهره‌برداری رسید.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران در تشریح اقدام‌های انجام‌شده برای توسعه توربین و تولید این محصول فناورانه تصریح کرد: با توجه به چالش مترتب بر توربین ملی حین کار در شرایط عملیاتی گرم، این مدیریت در سال ۱۳۹۸ با هدف رفع چالش از طریق ارتقا و توسعه فناوری این توربین، با شناخت کامل این چالش را بررسی کرد.

مظلوم فارسی‌باف اظهار کرد: پس از دریافت مجوزهای لازم در سطح شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت و برگزاری ۱۲ نشست در شورای راهبری، طرح ارتقای توربین ملی، مراحل پژوهش و توسعه محصول با تکمیل آزمایش‌ها و آزمون صنعتی شهریورماه امسال به‌طور کامل انجام شد.

کد خبر 638978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =