نمایشگاه دائمی مرکز موزه‌ها و اسناد تاریخی صنعت نفت جنوب احداث می‌شود

سرپرست موزه‌های مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: بنا بر تأکید مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و همراهی و راهبری مدیر اسناد و موزه‌های صنعت نفت، مکان کنونی نمایشگاه موزه‌ها، اشیا و اسناد تاریخی در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای احداث نمایشگاه دائمی مرکز موزه‌ها و اسناد تاریخی صنعت نفت جنوب تأیید و مصوب شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، سعید آتشبار در نشست هم‌افزایی با جمعی از فعالان میراث فرهنگی استان در حاشیه نخستین نمایشگاه موزه‌ها، اشیا و اسناد تاریخی صنعت نفت جنوب گفت: برگزاری نمایشگاه اسناد تاریخی صنعت نفت فرصتی برای هم‌افزایی، گفت‌وگو با علاقه‌مندان صنعت نفت و مدیران پیشین حوزه نفت و گاز جنوب است و برگزاری این نمایشگاه منشأ خیری شد تا بار دیگر پیشکسوتان صنعت نفت در این مکان گرد هم‌ آیند و ضمن تجدید خاطرات به بازروایی آن بپردازند.

وی با اشاره به اهمیت خاطرات و تشریح اقدام‌های پیشکسوتان عرصه نفت در گذشته بیان کرد: پیشکسوتان بازدیدکننده در صورت علاقه‌مندی به کارگاه خاطره‌ها «گفتمان پیشکسوتان» هدایت می‌شوند و از پیشنهادها و ایده‌های آنها در این زمینه بهره‌گیری می‌شود.

سرپرست موزه‌های مناطق نفت‌خیز جنوب یادآور شد: نشستی گفتمانی با حضور کنشگران حوزه میراث فرهنگی همسو با ایجاد ارتباط مؤثر میان صنعت نفت، محیط پیرامون مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی آن برگزار و همفکری‌های لازم درباره ایجاد ارتباط مؤثر میان کارکنان صنعت نفت و خانواده‌های آنها با مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی پیرامونی انجام  شد.

آتشبار همچنین بر بهره‌گیری از معماری نفتی، ایرانی و اسلامی در نمایشگاه دائمی مرکز موزه‌ها و اسناد تاریخی صنعت نفت تأکید کرد.

در ادامه عاطفه رشنویی، مدیر میراث جهانی جغازنبیل و هفت‌تپه در این نشست برپایی نمایشگاه میراثی صنعت نفت در اهواز را اقدامی ارزشمند خواند و اظهار کرد: نفت قدمت بسیار زیادی در خوزستان دارد، اما به‌دلیل اینکه پشت دیوارهای بسته قرار داشته است، مردم عادی در سطوح کارشناسی و جامعه محلی پیرامون نفت با مخاطرات و تخصص‌های آن آشنایی چندانی ندارند.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های معرفی دستاوردها، با بهره‌گیری از عنصر روایتگری گامی اساسی همسو با نمایش تلاش‌های انجام‌شده در حوزه صنعت نفت خواهد بود، تصریح کرد: استفاده از نظر متخصصان در نمایشگاه به دوستی صنعت نفت  با جامعه محلی پیرامونی آن کمک می‌کند و مسیر پیش روی این صنعت را در رسیدن به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت آینده هموارتر خواهد کرد.

مدیر میراث جهانی جغازنبیل و هفت‌تپه گفت: امیدواریم با درایتی که مدیران دست‌اندرکار در این نمایشگاه به‌ویژه مجموعه روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در ارتباط‌گیری با جامعه پیرامونی داشته‌اند با روایتگری صحیح تاریخ نفت را به نسل‌های جدید برسانند، زیرا این نگاه آموزشی برای همبستگی ملی اهمیت والایی دارد.

کد خبر 639004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =