رشد اقتصادی بخش نفت در ۱۴۰۲ بیانگر شکست پروژه تحریم صنعت نفت است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدام‌های موفق دولت در حوزه نفت و گاز نتیجه تصمیم‌های درست و به‌موقع بوده، گفت: رشد اقتصادی بخش نفت در سال ۱۴۰۲ بیانگر شکست پروژه تحریم صنعت نفت است.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با اشاره به رشد اقتصادی بخش نفت و گاز ایران به‌عنوان پیشران توسعه اقتصادی کشور اظهار کرد: تحریم‌ها و محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی دشمنان نمی‌تواند برایمان در حوزه نفت و گاز ایجاد محدودیت و مشکل کند و این بخش هم‌اکنون پیشران اقتصادی کشور است و اقدام‌های موفق دولت سیزدهم در حوزه نفت و گاز، باعث به نتیجه رسیدن تلاش‌ها برای خنثی‌سازی تحریم‌ها و رشد اقتصادی این بخش شد.

وی افزود: ما توانستیم از ظرفیت بازارهای جدید مثل ونزوئلا و کشورهای دیگر که پالایشگاه‌هایی داشتند استفاده کنیم و در زمینه ایجاد پالایشگاه‌های فراسرزمینی موفق عمل کردیم، همچنین به بحث تعمیر پالایشگاه‌ها در آفریقا و آمریکای لاتین ورود و زمینه و ظرفیت را برای صادرات نفت خودمان فراهم کردیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: زمانی ۵۰، ۶۰ میلیون بشکه میعانات گازی روی دریا داشتیم، همه ظرفیت مخازن‌مان پر شده بود و امکان تولید گاز را به‌دلیل نبود شرایط ذخیره‌سازی میعانات گازی نداشتیم، اما مجموع این اقدام‌ها از سوی دولت و مجلس باعث شد فضای جدیدی ایجاد شود.

قادری اظهار کرد: در بخش‌های مختلف با تکیه بر دیپلماسی فعال، افزون بر بازارسازی مناسب، به سمت داخلی‌سازی رفتیم و به‌تازگی هم در بخش صادرات نفت به رکوردهای خوبی رسیدیم و در بخش تولید گاز، با توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به همت پیمانکاران ایرانی به سمت توسعه و برداشت حداکثری از میدان‌های مشترک کشور نیز رفته‌ایم.

وی گفت: حرکت بزرگی در صنعت نفت و گاز کشور آغاز شده است و این بخش پیشران رشد اقتصادی کشور در سال‌های آینده نیز خواهد بود.

کد خبر 639056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =