درخواست رئیسی از وزارت نفت برای بررسی زمینه‌های کاهش مصرف سوخت

وزیر نفت در نشست هیئت دولت از وضع مصرف سوخت گزارش داد و رئیس‌جمهوری وزارت نفت را مکلف کرد زمینه‌های کاهش مصرف را بررسی کند و مورد توجه قرار دهد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی در نشست عصر امروز (یکشنبه، ۱۹ فروردین‌ماه)  هیئت دولت در تبیین وظایف بخش‌های مختلف دولت در اجرای محورهای بیانات مهم رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با کارگزاران نظام، تأیید تلاش‌های متراکم دولت از سوی ایشان در مقاطع مختلف از جمله در دیدار با مسئولان نظام را افتخاری برای دولت دانست و افزود: ایشان در کنار اشاره به شیرینی‌های اقتصادی کشور، به برخی تلخی‌ها نیز اشاره داشتند که همه تلاش مسئولان دستگاه‌های اجرایی در تعامل و همکاری دیگر قوا باید برای تبدیل این تلخی‌ها به شیرینی‌ها باشد.

وی با بیان اینکه وقتی دولت در ایجاد شیرینی‌های بخش اقتصادی موفق بوده است، بی‌شک خواهد توانست تلخی‌ها را کاهش و به شیرینی تبدیل کند، اظهار کرد: دولت ایجاد آرامش و رفاه مردم را از اهداف اصلی خود می‌داند و همه مسئولان باید در این مسیر بدون استراحت و با همه توان پای کار باشند.

توجه ویژه به ایجاد ثبات در بازار و کاستن از فاصله طبقاتی در کشور از تأکیدهای رئیس‌جمهوری در نشست هیئت دولت امروز بود که بخش‌های اقتصادی دولت به‌ویژه سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف شدند از اتخاذ سیاست‌ها و تصمیماتی که سبب بی‌ثباتی در بازار یا افزایش فاصله طبقاتی می‌شود، پرهیز کنند.

«مدیریت زمان و حساسیت نسبت به انجام دقیق و به‌موقع امور، به‌ویژه تاکید بر پرهیز دستگاه‌های اجرایی کشور از هرگونه تاخیر در انجام اقدام‌هایی که به نفع  مردم است»، «توجه ویژه به رفع موانع سرمایه‌گذاری با استفاده از ظرفیت قانون رفع موانع تولید و بهره‌گیری از منابع و ظرفیت‌های موجود در کشور»، «مصون‌سازی و افزایش تاب‌آوری اقتصاد کشور در رویارویی با تکانه‌های خارجی» و «رفع مشکلات و پیگیری مجدانه اجرای قانون مولدسازی» از دیگر محورهای مهم سخنان رئیسی خطاب به وزرا و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در نشست امروز هیئت وزیران بود.

وی در این نشست با اشاره به گزارش جواد اوجی، وزیر نفت از وضع مصرف سوخت، وزارت نفت را مکلف کرد زمینه‌های کاهش مصرف را مورد بررسی و توجه قرار دهد.

در این نشست، رهبر، دستیار اقتصادی رئیس جمهور گزارشی در مورد نحوه و راهکارهای ساماندهی مشارکت مردم در زمینه تولید ارائه کرد.

درخواست رئیسی از وزارت نفت برای بررسی زمینه‌های کاهش مصرف سوخت

کد خبر 639659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =