دانشگاه صنعت نفت میان برترین‌ها

دانشگاه صنعت نفت در تازه‌ترین رتبه‌بندی اعلام‌شده از سوی آزمایشگاه «سکیمگو»، در میان برترین‌های این رتبه‌بندی جهانی قرار گرفت.

به گزارش شانا به نقل از دانشگاه صنعت نفت، آزمایشگاه «سکیمگو» در ویرایش سال ۲۰۲۴ میلادی نام ۱۹۷ مؤسسه ایرانی (از بخش‌های دولتی، بهداشت، آموزش عالی و خصوصی) را در میان مؤسسه‌های برتر جهان آورده است.

نخستین هدف آزمایشگاه «سکیمگو» از انتشار دانشگاه‌های برتر، نه رتبه‌بندی مؤسسه‌ها، بلکه ارائه یک ابزار فراگیرِ علم‌سنجی برای سیاست‌گذاران، مؤسسه‌ها و مدیران پژوهشی است. مؤسسه‌های آموزشی و پژوهشی با استفاده از این ابزار می‌توانند بروندادهای پژوهشی خود را تحلیل و ارزیابی کنند و راه‌هایی برای بهبود آن بیابند.

رتبه‌بندی «سکیمگو» از فراگیرترین نظام‌های رتبه‌بندی جهانی مؤسسه‌های آموزشی، پژوهشی، و بهداشتیِ دولتی و خصوصی در جهان به‌شمار می‌آید. پژوهش، نوآوری و تأثیر اجتماعی سه بُعدی هستند که ۲۰ سنجه کلیدیِ ارزیابی مؤسسه‌ها را در این نظام پوشش می‌دهند.

در تازه‌ترین رتبه‌بندی اعلام‌شده از سوی این مؤسسه، دانشگاه صنعت نفت در میان برترین‌های این رتبه‌بندی جهانی قرار گرفت و توانست نسبت به رتبه‌بندی پیشین رشدی قابل‌توجه به دست آورد.

کد خبر 639827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =