عزم جدی دولت سیزدهم در کاهش ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها/ ۶ درصد از ظرفیت خالی تولید فعال شد

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها از ۲۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۲۱ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است، گفت: با جدیت در حال برطرف کردن موانع تولید با همکاری یکپارچه همه هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های ملی نفت، گاز و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هستیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بیژن چگنی با تأکید بر عزم صنعت پتروشیمی ایران برای جهش تولید و رشد صادرات محصولات مختلف پلیمری و شیمیایی در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: اقدام‌ها و راهبردهای مختلفی برای تحقق این موضوع از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، تشکیل کارگروه‌های جهش تولید در سه سطح صنعت پتروشیمی، هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی را برنامه‌ریزی کرده است، افزود: به این منظور باید از همه ظرفیت‌های موجود برای رشد تولید در صنعت پتروشیمی استفاده کنیم.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ با افزایش هفت درصدی تولید در تحقق رشد تولید کشور نقش بسزایی ایفا کرد. پتروشیمی‌های مهر، آریاساسول و کاویان در منطقه عسلویه، پتروشیمی‌های غدیر، مارون و فن‌آوران در منطقه ماهشهر و پتروشیمی‌های اصفهان، کربن ایران و میاندوآب در دیگر مناطق پیشتاز تولید بودند.

چگنی با اشاره به اینکه ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها در سال ۱۴۰۰، ۲۷ درصد، در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۴ درصد و پارسال ۲۱ درصد بوده است، تصریح کرد: با جدیت در حال برطرف کردن موانع تولید با همکاری یکپارچه همه هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی،‌ همچنین شرکت‌های ملی نفت، گاز و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هستیم.

وی تأکید کرد: یکی از عواملی که سبب تسهیل در حمل‌ونقل و صادرات پایدار خواهد شد، تشکیل کنسرسیوم‌های حمل‌ونقل است که پتروشیمی‌های زاگرس و کاوه در این زمینه تجربه‌های موفقی داشته‌اند.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی به سوآپ برق از سوی پتروشیمی‌ها اشاره کرد و گفت: شرکت‌های پتروشیمی به‌طور میانگین ۲۰۴ مگاوات ساعت برق از طریق شبکه سراسری دریافت می‌کنند و برق مازاد تولیدی برای تداوم تولید از سوی یوتیلیتی‌های صنعت پتروشیمی با شبکه سراسری سوآپ می‌شود.

چگنی اظهار کرد: مجتمع‌های تابع هلدینگ باختر ۱۰۵ مگاوات ساعت ظرفیت تولید برق ایجاد کرده‌اند و در تأمین برق مستقل شده‌اند و حدود ۱۰۰ مگاوات ساعت دیگر نیز در مراحل مطالعاتی و عقد قرارداد دارند.

کد خبر 639838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =