اختصاص ۳ همت از محل مسئولیت‌ اجتماعی وزارت نفت به کهگیلویه و بویراحمد

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران از اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان (همت) از محل مسئولیت‌ اجتماعی وزارت نفت به استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: ۳۳۶ پروژه عمرانی و اقتصادی در این استان تعریف شده که از دو سال گذشته تاکنون ۲۳۸ مورد از این طرح‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش شانا، بابک دارابی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ۳۳۶ طرح مسئولیت‌ اجتماعی نفت در قالب مصوبه‌های دور دوم سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در این استان آغاز شد که تاکنون ۲۳۸ طرح به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: این طرح‌ها شامل ۱۳۸ طرح عمران روستایی (طرح هادی)، ۷۸ طرح ورزشی، ۵۲ طرح آموزشی، ۲۵ طرح آبرسانی، ۱۵ طرح حوزه راه، ۱۳ پروژه بهداشتی و ۱۵ پروژه در سایر بخش‌ها بوده است.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران با یادآوری اینکه سهم اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد امسال از محل مسئولیت‌ اجتماعی نفت ۳۰ هزار میلیارد ریال است که با برنامه‌ریزی به پروژه‌های مشخص‌شده تخصیص داده خواهد شد، اظهار کرد: اولویت تخصیص اعتبارات در حوزه، بهداشت، راه روستایی، ورزش و جوانان، طرح‌های آبرسانی و آموزش خواهد بود.

جهانگیر شاهینی، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این استان در دور دوم سفر ریاست‌جمهوری بیشترین سهم اعتباری را داشته است، گفت: در دور دوم سفر ریاست‌جمهوری ۸۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد.

وی تصریح کرد: از این مقدار ۲۱ هزار میلیارد ریال اعتبارات برنامه‌وبودجه و مابقی از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت است. تاکنون بخش زیادی از اعتبارات دور دوم سفر رئیس‌جمهوری به پروژه‌های عمرانی تخصیص داده شد که پروژه‌های بخش راه، بهداشت و درمان، سلامت و آموزش در اولویت تخصیص اعتبارات است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کهگیلویه و بویراحمد بر همکاری همه نهادها در عملیاتی‌ شدن پروژه و جذب اعتبارهای مشخص‌شده تأکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی تا ۳۱ تیرماه امسال باید برای جذب اعتبارهای مشخص‌شده اقدام‌های لازم را انجام دهند.

سیدعلی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به افزایش مناسب سهم اعتبارهای مسئولیت‌ اجتماعی وزارت نفت به این استان گفت: این استان با توجه به ظرفیت‌های نفتی و گازی، ظرفیت برای تخصیص اعتبارات بیشتر دارد.

وی اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد در طول سال رقم قابل‌توجهی از صادرات و تولید نفت و گاز کشور را دارد و نیاز است در اعتبارهای مسئولیت اجتماعی، وزارت نفت به‌صورت ویژه دیده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام استان از دولت گذشته به یادگار مانده است، افزود: این استان ظرفیت‌های مطلوبی برای حضور سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف به‌ویژه نفت و گاز دارد.

احمدزاده بر توجه و توسعه طرح گازی مختار از سوی وزارت نفت تأکید کرد و گفت: نیاز است با توجه به حساسیت موضوع و نقش محوری این طرح در توسعه اشتغال، وزارت نفت در حل مشکلات این طرح همکاری کند.

کد خبر 640210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =