نوآوری و خلاقیت، لازمه پیشرفت صنعت پتروشیمی در بازارهای جهانی

مدیرعامل پتروشیمی شیراز با اشاره به چشم‌انداز روشن صنعت پتروشیمی ایران، نوآوری و خلاقیت را کلید فتح بازارهای جهانی دانست.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت پتروشیمی شیراز، احمدرضا حیدرنیا در یک نشست خبری ضمن تشریح دستاوردها و برنامه‌های آینده این شرکت، بر لزوم اتخاذ رویکردی نو برای مقابله با چالش‌های پیشِ رو و حضور موفق در عرصه رقابت بین‌المللی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه، همچنان ظرفیت‌های عظیمی برای رشد و توسعه دارد، اظهار کرد: ما با تکیه بر دانش و تخصص داخلی و توان جوانان نخبه می‌توانیم قله‌های موفقیت را در این صنعت فتح کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز در ادامه با برشمردن موانع موجود در مسیر پیشرفت صنعت پتروشیمی یادآور شد: مواردی مانند فرسودگی تجهیزات، کاغذبازی‌های اداری، نوسان‌های ارز و کمبود نقدینگی، مانند سرعت‌گیرهایی هستند که حرکت رو به جلو این صنعت را کُند می‌کنند.

حیدرنیا بر ضرورت رفع این چالش‌ها تأکید و تصریح کرد: باید با اتخاذ تدابیر هوشمندانه و برنامه‌ریزی دقیق، این موانع را از سر راه برداریم و زمینه را برای جهش تولید و صادرات محصولات پتروشیمی فراهم کنیم.

وی ادامه داد: برای استفاده حداکثری از این فرصت، باید به‌دنبال راه‌حل‌های نوآورانه و خلاقانه برای تولید محصولاتی با کیفیت برتر و قیمت تمام‌شده رقابتی باشیم. همچنین لازم است با توسعه زیرساخت‌های صادراتی و تسهیل فرایندهای مرتبط، حضور خود را در بازارهای جهانی بیش از پیش تقویت کنیم.

لزوم سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز با تأکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه، استفاده از فناوری‌های نو، توسعه سبد محصولات با تمرکز بر محصولات با ارزش افزوده بالا، توجه به مسئولیت‌ اجتماعی و حفظ محیط‌زیست و استقرار نظام‌های مدیریت نو و کارآمد گفت: برای بقا و پیشرفت در بازار جهانی، صنعت پتروشیمی ایران باید به‌دنبال راهکارهای نوآورانه و خلاقانه در دو بخش مدیریت و محصولات و خدمات باشد.

حیدرنیا با تأکید بر لزوم استفاده از تجارب افراد کارآمد و خلاق در این حوزه افزود: برای نوآوری در این صنعت، باید از تجارب افراد کارآمد و خلاق در این حوزه بهره ببریم، همچنین باید با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی همکاری و از تازه‌ترین دستاوردهای علمی و فناورانه در این صنعت استفاده کنیم. افزون‌براین، باید با استقرار نظام‌های مدیریت نوین و کارآمد، فرایندهای تولید و خدمات خود را بهینه کنیم و بازدهی را افزایش دهیم.

فرصت طلایی حضور تولیدکنندگان ایرانی در بازارهای جهانی

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه بازارهای جهانی پتروشیمی گفت: با توجه به رشد تقاضا برای محصولات پتروشیمی در سطح جهانی، فرصتی طلایی برای حضور مؤثرتر تولیدکنندگان ایرانی در این بازارها فراهم شده است.

مدیرعامل شرک پتروشیمی شیراز معتقد است بازارهای جهانی پتروشیمی در چند سال آینده رشدی مطلوب و خیره‌کننده را تجربه خواهند کرد و این رشد، به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه بیش از دیگر کشورها مشهود خواهد بود.

حیدرنیا افزود: این موضوع سطوح رقابتی در تولید را ازسویی و کسب بازارهای مختلف از سوی دیگر را افزایش خواهد داد و سبب می‌شود تولیدکنندگان و غول‌های پتروشیمی جهان در سال‌های آینده برای کسب این بازارها از راهبردهای نو، متنوع و کالاهای باکیفیت‌تر و با هزینه کمتر استفاده کنند.

وی در پایان گفت: در چنین مسیری آینده تولیدکنندگان ایرانی که با چالش‌های مختلف در زمینه تولید و صادرات روبه‌رو هستند چگونه خواهد بود؟ از چالش‌های حوزه خوراک گرفته تا حمل‌ونقل و موانع مرتبط با سیاست‌های دولتی و… موضوعاتی هستند که مانند یک سرعت‌گیر در این مسیر رقابتی عمل خواهند کرد.

کد خبر 640253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =