مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی: اقدام‌های فرهنگی باید امیدآفرین باشد

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره امیدآفرینی در جامعه و میان کارکنان سازمان‌ها و خانواده‌های آنان گفت: امیدآفرینی باید یکی از مؤلفه‌ها و خروجی‌های شورای فرهنگی باشد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس غریبی در نخستین نشست شورای فرهنگی و ورزشی این شرکت که به میزبانی پایانه میعانات گازی پارس جنوبی برگزار شد، به آموزه‌های دینی درباره ورزش و سلامتی اشاره کرد و گفت: ورزش و سلامتی باید همیشه در شرکت پایانه‌های نفتی ایران جاری و ساری باشد و نباید به آن موردی نگاه کرد.

وی خواستار برنامه‌ریزی مداوم در امور فرهنگی و ورزشی شد و افزود: در شورای فرهنگی باید با برنامه حرکت کرده و از موازی‌کاری جلوگیری کرد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه پارسال برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی و تخصیص بودجه در حوزه فرهنگی را به مراحل خوبی رساندیم، گفت: امسال در همه حوزه‌ها، از پروژه‌های جاری گرفته تا فعالیت‌های پروژه‌ای، باید جذب اعتبار از بودجه‌های مصوب انجام شود.

غریبی با بیان اینکه باید در حوزه فرهنگی، هنری و ورزشی هدف‌گذاری داشته باشیم، تصریح کرد: انتظار ما در شورای فرهنگی، امیدآفرینی میان کارکنان و خانواده‌ آن‌هاست.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره امیدآفرینی و نشاط‌آفرینی در جامعه و میان کارکنان سازمان‌ها و خانواده‌های آن‌ها بیان کرد: امیدآفرینی و نشاط‌آفرینی باید یکی از مؤلفه‌ها و خروجی‌های شورای فرهنگی باشد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های مناسبتی به‌تنهایی کفایت نمی‌کند، گفت: محصول این برنامه‌ها باید ایجاد امید میان همکاران و خانواده آن‌ها باشد.

غریبی همچنین خواستار برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم برای امسال شد و افزود: باید از اجرای برنامه‌های آنی و ناگهانی خودداری شود.

وی با تأکید بر جذب مخاطب در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی گفت: جذب مخاطب در کارهای فرهنگی بسیار مهم است و باید در همه برنامه‌ها به مخاطب توجه ویژه داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران بر سرمایه‌گذاری در مساجد تأکید کرد و افزود: باید برای مقابله با تهاجم‌ فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان برنامه داشته‌ باشیم. یکی از اقدام‌های مهم، تقویت مساجد و برنامه‌ریزی برای حضور جوانان در مساجد با این اماکن مذهبی است.

غریبی بیان کرد: متأسفانه فضای رسانه‌ای که دشمنان ایجاد کرده‌اند، از لحاظ فرهنگی به خانواده‌ها آسیب وارد کرده است، بنابراین برگزاری برنامه‌های ویژه و هدفمند فرهنگی برمبنای آموزه‌های دینی برای خانواده‌های کارکنان می‌تواند موجب جذب مخاطب و اثرگذاری لازم شود.

وی با بیان اینکه پارسال حدود ۴ هزار نفر را به اردوهای زیارتی و سیاحتی اعزام کرده‌اند، افزود: اعزام این تعداد از همکاران ما و خانواده‌های آنان به مشهد مقدس هم موجب تقویت روحیه معنوی و ایجاد شور و شعف بین آنان شده و هم امیدآفرینی و نشاط را در پی داشته است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه بیشترین آمار اعزام همکاران به مشهد مقدس و سایر اماکن زیارتی و سیاحتی را در سال ۱۴۰۲ داشته‌اند، ابراز امیدواری کرد این رکورد امسال شکسته شود.

غریبی همچنین بر اجرای آیین‌های پرشمار در نقاط مختلف کشور تأکید کرد و گفت: نباید اجرای آیین‌ها متمرکز به یک منطقه از مناطق عملیاتی باشد، زیرا خانواده‌های همکاران ما در سراسر کشور حضور دارند و شرکت پایانه‌های نفتی ایران نیز در پنج نقطه کشور، منطقه عملیاتی دارد.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های مختلف در شهرهایی که خانواده‌های همکاران ما در آن‌ها مستقرند نشان می‌دهد شرکت پایانه‌های نفتی ایران به همسران و پدران آنان احترام می‌گذارد و این خانواده‌ها در سراسر کشور دیده می‌شوند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی با بیان اینکه نگاه این شرکت باید فرامنطقه‌ای باشد، افزود: ما در پنج استان کشور منطقه عملیاتی داریم، بنابراین باید در این استان‌ها توزیع منابع را به‌صورت عادلانه انجام دهیم و منابع فرهنگی را با توجه به حضور خانواده‌ها در همه این مناطق توزیع کنیم. ضمن اینکه جزیره خارک نیز با توجه به اهمیت و حضور خانواده‌های ساکن، در حد خودش باید دیده شود.

غریبی در پایان گفت: در روند برنامه‌ریزی شورای فرهنگی و ورزشی باید شاهد اقدام‌های ماندگار و اثربخش باشیم.

کد خبر 640804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =