شرکت ملی گاز و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

شرکت ملی گاز ایران و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها، طرح‌های ساخت داخل، دانش‌بنیان‌ها و هسته‌های نوآور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، حسینعلی محمدحسینی مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران در آیین امضای این تفاهم‌نامه همکاری در حاشیه نخستین روز بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی‌ نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: این قرارداد با هدف اجرایی‌شدن بند (و) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ بین شرکت ملی گاز ایران و صندوق پژوهش و فناوری و نوآوری صنعت نفت امضا شد و ارزش ریالی این قرارداد تا سقف هزار میلیارد تومان است.

وی مبنای این تفاهم‌نامه را همسو با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های نوآور در حوزه‌های اولویت‌دار شرکت‌ ملی گاز ایران اعلام کرد و افزود: طرح‌هایی مانند هوشمندسازی، مینی ال‌ان‌جی، طرح‌های بهینه‌سازی و ... در اولویت هستند و تسهیلاتی با کارمزد پایین‌تر از کارمزدهای متعارف دریافت می‌کنند و شرکت‌ها و کسب‌وکارها می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز تصریح کرد: این شرکت پارسال نیز برای نخستین بار چنین تفاهم‌نامه‌ای با صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت امضا کرد که ارزش آن قرارداد حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بود و خوشبختانه ۱۹ شرکت دانش‌بنیان طی فراخوانی انتخاب شدند و تعدادی از آنها نیز تسهیلات دریافت کردند؛ امسال نیز توقع همکاری بیشتر با شرکت‌های دانش‌بنیان را داریم.

حمید حیدری، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت نیز آیین امضای این تفاهم‌نامه بیان کرد: صندوق پژوهش و فناوری با اراده چهار شرکت اصلی وزارت نفت و با مشارکت بخش خصوصی تشکیل شده است و وظیفه آن ارائه خدمات مالی و اعتباری و ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و کمک به دانش‌بنیان‌شدن صنعت نفت است و خوشبختانه توانستیم با تعامل بسیار خوب با شرکت ملی گاز همکاری‌های موثری نیز در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: شرکت ملی گاز یکی از شرکت‌های پیشرو در بحث تولید بار اول و حمایت از دانش‌بنیان‌ها به شمار می‌رود و در تعاملات پارسال توانستیم ۱۹ شرکت ثبت‌نام کنیم که از این تعداد تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده که برخی شرکت‌ها دریافت کرده‌اند و برخی نیز در حال دریافت هستند. امیدواریم با تفاهم‌نامه سال جدید که مبلغ آن نسبت به پارسال ۲.۵ برابر می‌شود، بتوانیم خدمات بهتری را به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه دهیم.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت با اشاره به ویژگی‌های موثر این تفاهم‌نامه تصریح کرد: این شرکت‌ها یک ویژگی بارز دارند، افزون بر اینکه دانش‌بنیان هستند، پروژه‌های گلوگاهی شرکت ملی گاز را در دستور کار دارند و ارائه این تسهیلات به صورت مستقیم سبب تسریع در روند اجرای پروژهای صنعت گاز می‌شود و کیفیت و عمق ساخت داخلی نیز افزایش می‌یابد؛ همچنین موجب کاهش واردات در صنعت کشور می‌شود و ضریب امنیت تأسیسات و خدمات شرکت ملی گاز نیز بالا خواهد رفت.

کد خبر 641117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =