صنعت گاز با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان از خارجی‌ها بی‌نیاز شد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: با وجود شرکت‌های دانش‌بنیان و حرکت جهادی آن‌ها، هیچ نیازی به خارجی‌ها نداریم و همه محصولات موردنیاز در داخل کشور  تولید  می‌شود.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی امروز (جمعه، ۲۱ اردیبهشت) در سومین روز از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور در نمایشگاه دائمی «خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT)» از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت نفت بازدید کرد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: نوآوری‌ها و تولیداتی که امسال از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شده نشان می‌دهد که توسعه فناوری این شرکت‌ها با سرعت قابل قبولی در حال پیشروی است و پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به پارسال داشته‌اند.

معاون وزیر نفت افزود: این موضوع برای صنعت نفت و به‌ویژه بخش گاز مایه افتخار و امیدواری است. ازاین‌رو  از همه ارکان نظام قدردانی می‌کنیم که با تصویب قانون جهش دانش‌بنیان‌ها، اقدامی اساسی به‌منظور حمایت از این شرکت‌ها انجام دادند.

چگنی تصریح کرد: اعتقاد ما این است که با وجود شرکت‌های دانش‌بنیان و حرکت جهادی آن‌ها، هیچ نیازی به خارجی‌ها نداریم و همه محصولات موردنیاز در داخل کشور  تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از نیازهای صنعت گاز با تولید ساخت داخل تأمین می‌شود، گفت: محصولات ارائه‌شده از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در این نمایشگاه نشان داد محصولات آن‌ها قابلیت رقابت با تولیدات خارجی را دارند و به‌واسطه برخورداری از استانداردهای بالا، می‌توانند بسیاری از نیازهای صنعت گاز را تأمین کنند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به حمایت شرکت ملی گاز ایران از شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: حمایت از دانش‌بنیان‌ها جزو وظایف ذاتی ماست، به همین دلیل با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار برای قرارداد ساخت بار اول با شرکت‌های دانش‌بنیان و ۶۰۰ میلیون دلار اعتبار معادل ارزی تقاهم‌نامه امضا کردیم تا این معاونت برای امضای قرارداد ساخت بار اول در حوزه تقاضاهای راهبردی و کسب‌وکارهای فناورانه نو با دانش‌بنیان‌های صاحب صلاحیت اقدام کند.

چگنی یادآور شد: در نمایشگاه امسال نیز تفاهم‌نامه‌های خوبی با صندوق پژوهش فناوری صنعت نفت امضا شد که یکی از آن‌ها، برنامه اعتباری در بخش حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با حدود هزار میلیارد تومان تسهیلات است.

کد خبر 641406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =