بهره‌مندی ۱۳ شهر و ۱۳۰ روستای سیستان و بلوچستان از گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که تاکنون ۱۳ شهر و ۱۳۰ روستای این استان از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا میرشکاری دراین‌باره گفت: پارسال اقدام‌های مهمی برای پیشبرد پروژه‌های گازرسانی به شهرها و روستاهای این استان انجام شد و با اجرای بیش از هزار کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، ۶ شهر و ۳۱ روستا گازرسانی و با نصب ۲۱ هزار علمک، بیش از ۲۲ هزار مشترک دیگر از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

وی افزود: این شرکت همسو با وظیفه ذاتی خود، پروژه‌های دیگری را نیز با هدف گازرسانی به شهرها و روستاهای استان در سال ۱۴۰۲ آغاز  کرد که گازرسانی به ۱۳ شهر دیگر بخشی از این پروژه‌هاست و از سوی این شرکت با همکاری شرکت‌های گاز استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد به‌عنوان استان معین در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ با عنوان سال «مهار تورم و رشد تولید»، ادامه داد: این شرکت برای تحقق این شعار، گاز را به ۲۸ صنعت رساند تا افزون بر آن، با رونق‌بخشیدن به کسب‌وکار صنایع، نقش خود را در اشتغال‌زایی نیز به‌درستی ایفا کند.

میرشکاری تصریح کرد: بهره‌مندی نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار به‌عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه استان سیستان و بلوچستان، برگ زرینی دیگر در کارنامه این شرکت است که با مصرف روزانه ۲ میلیون مترمکعب گاز طبیعی، افزون بر صرفه‌جویی در مصرف حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر سوخت مایع، می‌تواند زمینه کاهش آلودگی محیط‌زیستی، افزایش دوره تعمیرات اساسی از دو و نیم سال به پنج سال و در ادامه صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوطه را به ارمغان آورد.

به‌گفته وی، اکنون ۱۳ شهر از مجموع ۵۵ شهر، ۱۳۰ روستا از مجموع ۳ هزار و ۲۸۰ روستای دارای قابلیت گازرسانی و ۱۷۱ صنعت و یک‌صد و ۵۲ هزار و ۹۲۶ مشترک در استان سیستان و بلوچستان از این انرژی پاک بهره‌مند هستند.

کد خبر 641680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =