رهبر ملی ترکمنستان و نخست‌وزیر سوریه با استقبال اوجی وارد ایران شدند

رهبر ملی ترکمنستان و نخست‌وزیر سوریه برای حضور در آیین ادای احترام بر پیکر «شهید جمهور» با استقبال وزیر نفت وارد ایران شدند.

به گزارش شانا، قربانقلی بردی محمداف، رهبر ملی ترکمنستان و حسین عرنوس، نخست‌وزیر سوریه امروز (چهارشنبه، دوم خرداد) برای حضور در آیین ادای احترام بر پیکر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری شهید با استقبال جواد اوجی، وزیر نفت وارد تهران شدند.

این آیین بعدازظهر امروز در حضور محمد مخبر، مدیر قوه مجریه و علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در محل سالن اجلاس سران برگزار می‌شود، حدود ۵۰ هیئت عالی‌رتبه خارجی در آیین بزرگداشت شهادت رئیس‌جمهوری و حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه در تهران شرکت می‌کنند.

در میان شرکت‌کنندگان خارجی، بیش از ۱۰ هیئت در سطح سران، حدود ۲۰ هیئت در سطح وزیر و بقیه در سطوح مختلف نظیر رؤسای پارلمان، فرستادگان ویژه و … خواهند بود.

رهبر ملی مردم جمهوری ترکمنستان روز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) در پیامی به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفته بود.

وی در پیام خود آورده بود: «سید ابراهیم رئیسی سیاستمدار و دولتمرد برجسته‌ای بود که تلاش‌های شگرف او سبب افزایش رفاه و موفقیت جمهوری اسلامی ایران و مردم این کشور شده است. در این دوران سخت، همدردی و حمایت خود را به خانواده و بستگان آن مرحوم و مردم ایران ابراز می‌کنم.»

در همین حال، سردار بردی محمداف، رئیس‌جمهوری ترکمنستان هم در پیامی به محمد مخبر، مدیر قوه مجریه، درگذشت غم‌انگیز و نابهنگام سید ابراهیم رئیسی از طرف مردم و دولت این کشور تسلیت گفته بود.

وی در پیام خود نوشته بود: «سیدابراهیم رئیسی به‌عنوان دولتمردی برجسته وظایفی را برای دستیابی به پیشرفت پایدار جمهوری اسلامی ایران و ایجاد روابط دوستانه و دوجانبه سودمند با ترکمنستان مشارکت داشته است؛ خداوند متعال به بازماندگان آن مرحوم و همه ملت ایران، آرامش معنوی و صبر عنایت فرماید.»

به گزارش شان، امیر قطر، رهبر ملی ترکمنستان، رؤسای جمهوری تونس و تاجیکستان، نخست وزیران عراق، پاکستان، ارمنستان، قطر، آذربایجان و روسای مجالس عراق، روسیه، الجزایر، ازبکستان، قزاقستان و لبنان از جمله سران و مقام‌های ارشدی هستند که تاکنون برای حضور در آیین ادای احترام بر پیکر شهید سیدابراهیم رئیسی و یاران شهیدش وارد کشور شده‌اند.

سران و مقام‌های بیش از ۵۰ کشور، نهاد و سازمان بین‌المللی و برخی شخصیت‌های منطقه‌ای در پی شهادت رئیس‌جمهوری در سانحه هوایی، با ارسال پیام‌هایی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و مردم ایران ابراز همدردی کردند.

کد خبر 642103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =