سران بعضی از کشورها نخستین بار به ایران می‌آیند/ حمایت شهید رئیسی از جوان‌گرایی در همه سطوح

سخنگوی دولت با بیان اینکه مقام‌های کشورهای مختلف خود برای حضور در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: سران برخی کشورها برای نخستین بار است که به ایران خواهند آمد.

به گزارش شانا به‌نقل از ایرنا، علی بهادری‌جهرمی امروز چهارشنبه (دوم خرداد) در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با اشاره به ویژگی‌های شهید سید ابراهیم رئیسی بیان کرد: در جوان‌گرایی همه می‌دمند و از جوان‌گرایی سخن می‌گویند، اما اینکه کسی بیاید و واقعاً جوان‌گرایی کند و از رفقای ۳۰ - ۴۰ ساله خود و از کسانی که می‌شناسد و با آن‌ها تجربه کار دارد عبور کند و برای کار به کسانی اعتماد کند که چندان آن‌ها را نمی‌شناسد و چندان هم تجربه کار با آن‌ها را ندارد و مسائل کلان ملی را در اختیار آن‌ها قرار دهد، کار مهمی می‌کند.

وی افزود: اگر به نحوه چینش در دولت شهید رئیسی نگاه کنید، در موارد مهم مانند مسائل اقتصادی که محور مباحث، مطالبات و اولویت‌های مردم است، این خطر را می‌پذیرد و یک جوان را به‌عنوان وزیر امور اقتصاد و دارایی دولت منصوب می‌کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه حتی در معاونت اجرایی رئیس‌جمهوری که بار کار مطالبات، پیگیری‌ها و سفرها را به‌ عهده دارد، یک جوان را انتخاب کرد، گفت: حتی در حوزه نظم اداری و اصلاح ساختارهای اداری که اتفاقاً آنجا به نگاه‌های نو و تحول‌گرایانه نیاز داریم، یک جوان را در حوزه معاونت اداری استخدامی ریاست جمهوری منصوب می‌کند.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: رئیس‌جمهوری برای جایگاه سخنگویی دولت نیز به همین شکل عمل کرده و یک جوان را منصوب کرد. حوزه سخنگویی و رسانه حساس است و همواره از افراد باتجربه استفاده می‌کنند، اما ایشان به یک جوان اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه البته این چینش‌ها فقط محدود به این حوزه‌ها نبود و در وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات هم به همین شکل عمل شد، افزود: نکته دوم اینکه ایشان جوانان را رها نمی‌کرد و از آن‌ها حمایت می‌کرد. شهید رئیسی در دولت یادداشت‌هایی با خود می‌آورد. در یک نشست، بدون آنکه حرفی از پیش مطرح شود گفت که این جوانان غنیمت و بن‌بست‌شکن هستند، راحت و بی‌پروا حرف می‌زنند. ایشان در سطوح مختلف از جوان‌گرایی حمایت می‌کرد. شهید رئیسی مانند پدر پشتوانه جوان‌ها در دولت بود.

سخنگوی دولت گفت: پس از حوادث سال ۱۴۰۱ بحث این بود که دانشگاه‌ها و یا مدارس در مهر باز شود یا نه. شهید رئیسی محکم ایستاد و دستور دارد نظام آموزشی نباید معطل بماند و باید دانشگاه‌ها باز شود.

بهادری‌جهرمی افزود: پس از بازگشایی دانشگاه‌ها، در نشست دولت گفتیم باید در دانشگاه‌ها حضور یابیم، اما متولیان امر مخالفت می‌کردند. شورای عالی امنیت ملی مخالفت می‌کرد، اما ما اعتقاد داشتیم باید به پرسش و مطالبات جوانان و دانشجویان پاسخ دهیم.

وی با اشاره به برگزاری نشست امروز هیئت دولت، گفت: یکی از رویه‌های شهید رئیسی این بود که می‌گفتند تعطیلی برای مردم است، شما در روز تعطیل هم باید کار کنید. شما خادم مردم هستید، مردم در روز تعطیل هم خدمت می‌خواهند، ازاین‌رو تقریباً نشست‌های دولت در هیچ تعطیلی لغو نشد. امروز هم که از سوی دولت تعطیل رسمی اعلام شده است، ما نشست را برگزار کردیم.  

سخنگوی دولت با بیان اینکه به آقای مخبر گفتند امروز باید برای حضور در نماز به دانشگاه بروند، ضمن آنکه مهمانان خارجی هم قرار است به تهران بیایند، پس نشست را تعطیل کنیم، تصریح کرد: آقای مخبر نپذیرفت. ما قرار است در این ۴۰-۵۰ روزی که امانت‌دار کابینه رئیس‌جمهوری هستیم، مسیر او را ادامه دهیم.  

بهادری‌جهرمی گفت: نشست امروز هیئت دولت از ساعت ۶ تا ۸ صبح برگزار شد. البته برخی وزیران هم به‌دلیل کار نتوانستند حضور یابند، ما سوگند یاد کرده‌ایم در زمان باقی‌مانده رویه پیشین را با قوت در دولت ادامه دهیم.

وی درباره حضور سران کشورهای مختلف در آیین گرامیداشت یاد شهید رئیسی، با بیان اینکه مقام‌های کشورهای مختلف خود برای حضور در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: افزون بر رئیس‌جمهوری تونس که نخستین بار است به ایران می‌آید، ما سران بعضی از کشورها را هم داریم که نخستین‌ بار است که به تهران خواهند آمد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ازجمله مصر که روابط ما مدت‌ها با آن‌ها کمرنگ‌ بود، اما در سطح وزیر امور خارجه در آیین گرامیداشت شهید رئیسی شرکت می‌کند، یا کشورهایی هستند که نخستین بار پس از مدت‌ها مقام مسئول آن‌ها حاضر می‌شود.

بهادری‌جهرمی گفت: به اعتقاد من، جنس نوع عملکرد شهید رئیسی است که توانست این اثر را بگذارد و حقیقت انقلاب اسلامی و ماهیت سیاست خارجی انقلاب اسلامی را یک‌ بار دیگر در اذهان کشورهای جهان روشن کرد.

وی در جمع‌بندی حوزه سیاست خارجی دولت سیزدهم بیان کرد: نتیجه عملکرد مقتدرانه سیاست خارجی شهید رئیسی را امروز پس از سه سال مشاهده می‌کنیم. 

کد خبر 642105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =