۲ مهر ۱۴۰۴ - ۲۲:۰۵
  • کد خبر: 664702
نقش کلیدی روابط عمومی‌ها در افزایش شفافیت

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر نقش کلیدی روابط عمومی‌ها در اطلاع‌رسانی دقیق، مدیریت افکار عمومی و ارتقای بهره‌وری، گفت: هرچه فاصله میان تصمیم‌گیرندگان و ذی‌نفعان کمتر شود، شفافیت و کارآمدی افزایش می‌یابد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی امروز (چهارشنبه، دوم مهر) در نشست هم‌اندیشی رؤسای روابط عمومی شرکت‌های گاز استانی به میزبانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان اینکه امروز یکی از مهم‌ترین رسالت‌های روابط عمومی، مدیریت شایعات و اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع به ذی‌نفعان است، اظهار کرد: استفاده گسترده از ابزار ویدئوکنفرانس، سبب کاهش فاصله میان تصمیم‌گیرندگان و ذی‌نفعان و افزایش شفافیت و کارآمدی شده است.

وی با اشاره به اینکه بهره‌گیری درست از ابزارهای نوین، مرز میان مدیران موفق و کم‌اثر را مشخص می‌کند، افزود: هر ابزاری که بر پایه نیاز مخاطب و جامعه شکل گرفته باشد، در صورت استفاده صحیح، می‌تواند اثرگذاری روابط عمومی‌ها را به حداکثر رسانده و موفقیت بیشتری در جلب اعتماد و اقناع افکار عمومی خواهد داشت.

ضرورت ارزیابی صنعت گاز در تراز جهانی

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر اهمیت عدم مقایسه عملکرد سازمان با دیگر دستگاه‌ها، تصریح کرد: فعالیت‌های شرکت ملی گاز را نباید با دیگر سازمان‌های دولتی مقایسه کرد؛ چراکه این مجموعه به‌مراتب چابک‌تر عمل کرده و افتخارات کسب‌شده در جشنواره‌هایی همچون خوارزمی و شهید رجایی، گواه روشنی بر کیفیت بالای خدمات است.

توکلی با بیان اینکه مقایسه عملکرد این صنعت با دستگاه‌های داخلی، نتیجه‌ای جز کاهش انگیزه و کاستن از سرعت حرکت نخواهد داشت، تأکید کرد: روابط عمومی‌ها باید نگاه خود را فراتر ببرند و در ارزیابی‌ها، صنعت گاز کشور را با شرکت‌های معتبر جهانی هم‌تراز بدانند.

وی افزود: وقتی چشم‌انداز شرکت ملی گاز ایران، دستیابی به جایگاه بزرگ‌ترین شرکت در تراز جهانی است، باید بدانیم که این هدف جز با ارتقای سطح شایستگی‌ها و حرفه‌ای‌گری در تمامی بخش‌ها، به ویژه روابط عمومی‌ها، محقق نمی‌شود. مدیریت موفق، مستلزم انعطاف‌پذیری و تطبیق رفتار با شرایط و افراد مختلف است تا اعتماد و انگیزه کارکنان حفظ شود.

ظرفیت بالای ابزارهای نوین در ارتقای کارکرد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه تجربه نشان داده که موفقیت در بهره‌برداری از تأسیسات، مستلزم توجه به نیروی انسانی و حمایت از بهره‌برداران است، تصریح کرد: حتی خطوط قدیمی بیش از ۵۵ ساله، با مدیریت مناسب و بهره‌برداری دقیق، قابلیت انتقال حجم قابل توجهی از گاز را دارند.

توکلی با اشاره به تجربه‌های موفق جهانی در حوزه بازاریابی گفت: بسیاری از ابزارها و فناوری‌هایی که امروز در اختیار ماست، در اصل برای پاسخ به یک نیاز شکل گرفته‌اند؛ از تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی گرفته تا هوش مصنوعی؛ بنابراین، تفاوت میان افراد و مدیران در نحوه استفاده درست و به‌موقع از این ابزارهاست.

وی افزود: اگر روابط عمومی‌ها متناسب با نیاز جامعه از فناوری‌های نوین بهره بگیرند، می‌توانند در مدیریت افکار عمومی و اطلاع‌رسانی صحیح بسیار مؤثر باشند. خوشبختانه امروز کمتر کسی را می‌توان یافت که از فضای مجازی و ابزارهای نوین ارتباطی استفاده نکند؛ این نشان‌دهنده ظرفیت بالای این ابزارها برای ارتقای کارکرد روابط عمومی است.

اهمیت یکپارچگی فعالیت‌های استانی

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به اهمیت یکپارچگی فعالیت‌های استانی و هماهنگی با ستاد مرکزی وزارت نفت اشاره کرد و گفت: بسیاری از اقدام‌ها هنوز به صورت جزیره‌ای باقی مانده‌اند و لازم است که فعالیت‌ها به شبکه‌ای یکپارچه و هماهنگ تبدیل شوند تا اثرگذاری و کیفیت خدمات افزایش یابد.

توکلی با قدردانی از حمایت‌های مسئولین در سطوح مختلف، افزود: این پشتیبانی‌ها همواره مشوقی برای تداوم حرکت روبه‌جلو صنعت گاز کشور بوده و روابط عمومی‌ها باید با تلاش مستمر اجازه ندهند هیچ‌گاه روند توسعه متوقف شود.

وی با اشاره به تغییرات گسترده جامعه در دهه‌های اخیر اظهار کرد: شرایط اجتماعی و محیط کاری امروز با گذشته متفاوت است و بنابراین مقایسه خود با مدیران گذشته چندان منطقی نیست؛ چراکه برخی روش‌ها و سبک‌های مدیریتی که در گذشته موفق بودند، در شرایط امروز نمی‌توانند همان اثرگذاری را داشته باشند و باید با توجه به نسل‌ها و تغییرات موجود، سبک مدیریتی و ارتباطی خود را متناسب با زمان و جامعه به‌روز کرد.

مهارت‌های کلیدی روابط عمومی‌ها

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه یکی از مهارت‌های کلیدی روابط عمومی‌ها، شناسایی تفاوت‌ها و تنوع رفتاری در افراد و استفاده از یک سبک یکتا، هدف‌محور و نتیجه‌گراست، گفت: در واقع، موفقیت در پروژه‌ها زمانی حاصل می‌شود که با درک صحیح از تفاوت‌ نسل‌ها و محیط کاری، سبک مدیریت و رفتار خود را متناسب با شرایط تنظیم کنیم.

توکلی تأکید کرد: تنوع فرهنگی و اجتماعی استان‌ها باید در طراحی و اجرای برنامه‌ها دیده شود و روابط عمومی‌ها با توجه به ویژگی‌های بومی و احساسی مخاطبان، پیام‌ها را به شکل مؤثر منتقل کنند. استفاده به‌موقع و صحیح از منابع مالی نیز نه تنها هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری مؤثری است که به تقویت عملکرد کمک می‌کند.

وی با اشاره به اقدام‌های کارکنان در بحران‌ها، اظهار کرد: عملکرد کارکنان در ۱۲ روز جنگ قابل ستایش و اجر آن نزد خدا محفوظ است. مدیران باید تاب‌آوری و مقاوم‌سازی خود و سازمان را تقویت کنند، شرایط موجود را بپذیرند و بهترین عملکرد خود را ارائه دهند. مسئولیت‌پذیری، پاسخگویی و توجه به حقوق کارکنان، پایه‌های موفقیت در مدیریت و روابط عمومی‌ها است.

کد خبر 664702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =