ایرنا-10:41: نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار از اعلام آمادگی یک سرمایه‌گذار برای ساخت پالایشگاه در استان مازندران اعلام آمادگی کرد.

ولی‌الله رعیت گفت: این سرمایه‌گذار نظر کارشناسی موافق زیست‌محیطی اداره کل محیط زیست برای استقرار مکان پالایشگاه و اختصاص دادن ظرفیتی به پالایشگاه که در حد سوددهی باشد را از شروط سرمایه‌گذاری خود اعلام کرد.

وی ادامه داد: براساس مصوبه‌های هیئت وزیران دولت های قبلی، استقرار صنایع در شمال کشور با محدودیت و ممنوعیت روبه رو بود.

رعیت با اشاره به مصوبه سفر اخیر رئیس جمهوری به مازندران در این خصوص افزود: با این مصوبه محدودیت و ممنوعیت استقرار صنایع پالایشگاه، پتروشیمی، خودروسازی و ذوب آهن برداشته شد.

به گفته وی با رفع این محدودیت به منظور ایجاد پالایشگاه در مازندران گزینه‌هایی ازجمله منطقه میانکاله شهرستان بهشهر مطرح شد که با استقرار پالایشگاه در این منطقه به دلیل مخالفت محیط زیست مبنی زیستگاه بین‌المللی، موافقت نشد.

این نماینده مجلس یادآور شد: پالایشگاه مازندران در زمین یکصد هکتاری چپکرود واقع در شهرستان چالوس متعلق به جهاد دانشگاهی به این امر اختصاص یافت.

وی ادامه داد: با بررسی های زیست محیطی کارشناسان اداره محیط زیست در ماه های آینده و موافقت زیست محیطی کار احداث این پالایشگاه آغاز می‌شود.

کد خبر 99078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =