نمایشگاه دائمی نفت در اهواز احداث می شود

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از احداث نمایشگاه دائمی نفت در اهواز خبر داد.

مهندس سیف الله جشن ساز در گفت و گو با خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب گفت: طرح احداث این نمایشگاه در هیئت مدیره این شرکت مطرح شده  و در مرحله تهیه شرح نیاز قرار دارد.

 

وی افزود: هدف از ایجاد نمایشگاه دائمی نفت به عنوان گنجینه میراث صنعتی و فرهنگی یکصد ساله مناطق نفت خیز جنوب و صنعت نفت ایران، ثبت و ضبط تاریخ معاصر جنوب کشور و آثار و اسناد ملی و صنعتی به جای مانده از این دوران است.

 

مهندس جشن ساز ادامه داد: این نمایشگاه به عنوان محلی برای بیان تاریخ نفت، گسترش شهرهای نفتی، همچنین دوران پرافتخار دفاع مقدس مجموعه ای از اشیا، ابزار، احجام و آثار و اسناد ملی را در خود جای می دهد.

 

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به اقدام های لازم برای مطالعات مهندسی مقدماتی و تفصیلی اجرای پروژه، برآورد بودجه احداث نمایشگاه را افزون بر 41  میلیارد ریال عنوان کرد.

 

وی اظهار داشت: در پیشنویس شرح نیاز نمایشگاه، بخش های مسقف، روباز و ساختمان اداری مد نظر است که در قسمت سر پوشیده ایجاد سالن و لابی های مرکز اسناد ملی صنعت نفت، تمهیدات فنی و ساختمانی برای نمایش حدود 20 مورد از تاسیسات قدیمی و یکصد مورد از ابزار، ادوات و خودروهای قدیمی، ساخت 10 ماکت از تاسیسات فرآیند تولید نفت، گاز و مایعات گازی و حفاری در مجموع در فضایی به مساحت 2 هزار متر مربع ساخته شود.

 

مهندس جشن ساز ایجاد نمایشگاه عکس با مساحت 500 متر مربع، طراحی و ساخت سالن با ظرفیت 150 نفر مخصوص نمایش فیلم، ایجاد سامانه صوتی و نوری متناسب و غرفه های نمایش ویدیویی فیلم های تاریخی و تاسیسات در سالن ها و مجموعه های اسناد، کتابخانه تخصصی نمایشگاه و محل پذیرایی همزمان از 50 میهمان و بازدید کننده را از دیگر بخش های طرح شده در پیشنویس شرح نیاز این نمایشگاه برشمرد.

 

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: در بخش روباز نمایشگاه نیز ساخت ماکت های بزرگ تاسیسات از جمله دکل حفاری، برج های گاز مایع و خطوط لوله نفت و گاز در کنار محوطه فضای سبز، ساخت آلاچیق های متناسب با شرایط اقلیمی استان خوزستان، شهر بازی محدود برای کودکان، تمهیدات اسکله ساحلی بر بستر رودخانه و امکانات قایق رانی طرح شده است.

 

وی یادآور شد: همچنین در این شرح نیاز ، احداث ساختمان و محل مناسب برای روابط عمومی شرکت با مساحت حدود یکهزار متر مربع در نظر گرفته شده است که اتاق کنفرانس 50 نفره، سالن مونتاژ و صدابرداری، سالن ویژه بخش  های پژوهشی و تحقیقاتی، آرشیو اسناد اداری و کتابخانه، روابط اجتماعی، اداری ، امور اداری و انتشارات و دفتر شانا از جمله فضاهای آن خواهد بود.

 

مهندس جشن ساز پیش بینی کرد با بررسی بیشتر و تصویب طرح در هیئت مدیره شرکت، عملیات اجرایی احداث این نمایشگاه سال آینده آغاز شود و در سال 1388 به بهره برداری برسد.

کد خبر 99241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =