پروژه متانول کاوه امسال به بهره‎برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از بهره‎برداری کامل پروژه متانول کاوه تا پایان امسال خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این پروژه با عملیاتی مطمئن و بدون نقص، توأم با ضریب بالایی از پایداری عملیاتی شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی در بازدید از شرکت متانول کاوه در بوشهر گفت: این پروژه با تولید روزانه 7 هزار تن بزرگ‌ترین واحد متانولی جهان در این ابعاد است و باید به دست‎درکاران آن خسته نباشید گفت.

وی، متانول کاوه را نگین پتروشیمی در منطقه دیر برشمرد و تصریح کرد: آنچه امروز برای من در این منطقه در نخستین بازدید جذاب بود، ایجاد زیرساخت‎های مطلوب است. توسعه در این منطقه، افزون بر ایجاد رونق اقتصادی، در بحث تولید برخی محصولات و فرآورده‎های شیمیایی نیز کشور را از وابستگی رها می‎کند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تاکید کرد: امیدوارم با پشتیبانی همکارانم در شرکت ملی صنایع پتروشیمی مشکلات و چالش‎های این پروژه به‌زودی برطرف شود و تا پیش از پایان سال، با بهره‎برداری از این پروژه شاهد افزایش حجم تولید محصولات صنعت پتروشیمی باشیم.

مجتمع پتروشیمی متانول کاوه در زمینی به مساحت 220 هکتار در سواحل غربی شهرستان دیر، بزرگ‌ترین تولید‌کننده رتبه AA استان بوشهر واقع در پارس شمالی با ظرفیت تولید روزانه 7000 تن متانول است و احداث اسکله اختصاصی در سواحل خلیج فارس در مجاورت سایت پروژه برای صادرات محصولات تولیدی از مزایای این طرح است.
 

کد خبر 286364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =