تاسیس مرکز آموزش کاربردی نفت و گاز روسیه در جزیره کیش

مرکز آموزش کاربردی نفت و گاز و صنایع وابسته در جزیره کیش تاسیس می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در تفاهمنامه ای که میان انستیتو شیمی کاربردی کشور روسیه و سازمان منطقه آزاد کیش به امضا رسید دو طرف بر گسترش همکاری های مشترک علمی، صنعتی و بازرگانی تاکید کردند.

در این تفاهمنامه که به امضای مهندس احسان شریفی معاون طرح، برنامه و فناوری اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش و همچنین الکساندر الکساندرویچ شاپاوالوف، رئیس انیستیتو شیمی کاربردی روسیه رسید، روسیه آمادگی خود را برای معرفی منطقه آزاد کیش به شرکت‌های معتبر روسی جهت انجام سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز و صنایع وابسته در جزیره کیش و انجام فعالیت‌های علمی، صنعتی و تجاری اعلام کرد.

معاون طرح، برنامه و فناوری اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش در حاشیه امضای این تفاهمنامه ابراز امیدواری کرد مرکز آموزش کاربردی نفت و گاز روسیه تا پایان سال آینده به منظور آموزش متخصصان ایرانی در جزیره کیش راه اندازی شود.

مهندس شریفی همچنین تصریح کرد: انیستیتو شیمی کاربردی روسیه ابراز تمایل کرده با توجه به فعالیت شعب بین المللی دانشگاه‌های داخلی و خارجی در کیش، دوره های تخصصی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در بخش نفت، گاز و پلیمر برگزار کند.

به گفته وی انیستیتو شیمی کاربردی روسیه با بیش از دو هزار متخصص یکی از بزرگترین موسسه های علمی - کاربردی این کشور در بخش نفت، گاز، پتروشیمی و پلیمر است.

این گزارش حاکی است در این مراسم همچنین الکساندر الکساندرویچ شاپاوالوف با اشاره به اینکه امکان همکاری مشترک متخصصان ایرانی و روسی فراهم شده است خاطر نشان ساخت: جزیره کیش مکان مناسبی برای راه اندازی مرکز آموزشی و علمی برای آموزش و تربیت متخصصان ایرانی است.

کد خبر 100019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =