ارزش اقتصادی میدان نفتی پرنج بیش از 30 میلیارد دلار است

مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در باره ارزش اقتصادی میدان نفتی تازه کشف شده پرنج افزود: ارزش اقتصادی این میدان با فرض هر بشکه نفت 45 دلار، بیش از 30میلیارد دلار ارزیابی می‌شود.

مهندس سید محمود محدث، در توضیح جزئیات کشف میدان نفتی پرنج که در 30 کیلومتری شمال غرب شهر بهبهان واقع شده است، به خبرنگار شانا گفت: با توجه به وجود اطلاعات پیشین لرزه نگاری، ارزیابی اکتشافی تاقدیس پرنج مورد توجه مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به کمبود اطلاعات در دو سال گذشته، همزمان با لرزه نگاری سه بعدی میدان‌های نفتی کرنج و پارسی، لرزه نگاری سه بعدی میدان پرنج نیز، از سرگرفته شد و نتایج عملیات لرزه نگاری، وجود هدف اکتشافی در این منطقه را تایید کرد.

مهندس محدث لایه آسماری این مخزن را یکی از بهترین لایه های مخزنی ایران اعلام کرد و گفت: با انجام برنامه ریزی برای حفاری یک حلقه چاه اکتشافی در این مخزن، دکل حفاری در آذر ماه سال گذشته در منطقه مستقر و در مدت کوتاهی، حفاری چاه تا عمق سه هزار و 50 متر انجام شد. 

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت میدان پرنج که در میان میدان‌های بزرگ « کرنج و پارسی» قرار دارد و با استفاده از تاسیسات و تجهیزات موجود، پیش بینی می شود هزینه توسعه این میدان کاهش یابد.

مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از نهایی شدن ارزیابی های این مخزن در 20 فروردین ماه خبر داد و گفت: نتیجه این عملیات اکتشافی، کشف میدان نفتی با ذخیره یک میلیارد و 600 مییلون بشکه نفت درجا است.

محدث تصریح کرد: به دلیل خصوصیات خوب لایه آسماری این مخزن، میزان برداشت اولیه از میدان «پرنج» 430 میلیون بشکه است و در صورت انجام عملیات بازیافت ثانویه، این میزان به 650 میلیون بشکه نفت قابل افزایش است.

وی، توان تولید نفت میدان « پرنج» را 50 هزار بشکه در روز اعلام کرد و گفت: توان تولید هر یک از چاه های این میدان، روزانه سه هزار و 100 بشکه است.

به گزارش شانا مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران شنبه این هفته از کشف میدان نفتی پرنج با ظرفیت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون بشکه نفت درجا خبر داده بود.

 

 

 

کد خبر 102929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =