به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی پردیس، محمدمهدی ملکی با اشاره به نشانههای فنی که ضرورت توقف فوری شیپلودر را مشخص کرد، گفت: بروز لرزشهای غیرعادی هنگام حرکت، آسیبدیدگی برخی پیچ و مهرههای اصلی و خوردگی سازه در محیط خورنده اسکله، نشان داد آغاز تعمیرات اساسی باید در اولویت قرار گیرد.
وی ایجاد مسیر جایگزین بارگیری از طریق هاپر و تریلی در اسکله پارس را اقدامی حیاتی دانست و بیان کرد: این مسیر برای نخستین بار امکان خروج شیپلودر از مدار را فراهم کرد و با فراهم شدن امکان بارگیری جایگزین، عملیات تعمیرات بدون هیچ اختلالی در روند صادرات انجام شد؛ موضوعی که در سالهای گذشته بهدلیل کارکرد مداوم دستگاه امکانپذیر نبود.
مدیر واحد تعمیر و نگهداشت پتروشیمی پردیس درباره برنامهریزی این پروژه افزود: برنامه اولیه ۴۳ روزه بود، اما با توجه به محدودیتهای زمانی و ضرورت استمرار صادرات، برنامه با رویکرد ریسکمحور بازنگری و فعالیتهای اولویتدار در یک بازه توقف کوتاه متمرکز شد.
ملکی با بیان اینکه با وجود افزایش حجم اقدامهای پیشبینینشده و سختیهای ناشی از کار همزمان چند تیم در ارتفاع، پروژه تنها با یک تمدید دو روزه و در مجموع در ۱۳ روز با موفقیت کامل انجام شد، ادامه داد: استقرار ساختار نظارتی متمرکز و حضور مستمر ناظران و افسر ایمنی سبب شد عملیات بدون هیچگونه حادثهای انجام شود.
وی از دستاوردهای مهم این توقف، تعمیرات همزمان دو نوار نقاله اصلی مسیر صادرات دانست و افزود: در بازرسیها، قطعات معیوب و در آستانه خرابی شناسایی و تعویض شد و جلوی یک توقف پرهزینه در آینده گرفته شد.
مدیر واحد تعمیر و نگهداشت پتروشیمی پردیس با قدردانی از همکاری واحدهای تعمیرات، بازرسی فنی، ایمنی، خدمات فنی و پشتیبانی، اظهار کرد: نوسازی اساسی شیپلودر و اقدامهای تکمیلی در مسیر بارگیری، اکنون قابلیت اطمینان کل زنجیره صادرات اوره را بهطور محسوسی افزایش داده است و الگویی موفق برای مدیریت پروژههای تعمیراتی پیچیده در زمان محدود ایجاد میکند.
نظر شما