بیش از یک هزار نفر از مردم بخش وراوی، از توابع شهرستان مهر (MOHR)، در استان فارس، با امضای طوماری خطاب به مصطفی پورمحمدی وزیر کشور، خواستار جلوگیری از جدا شدن بخش وراوی از شهرستان مهر و پیوستن آن به شهرستان لامرد شدند.

به گزارش شانا، در میان امضای این افراد، امضای بیشتر اعضای شوراهای شهر و روستای بخش وراوی و شهرستان مهر نیز به چشم می خورد.
در بخشی از این طومار آمده است: متاسفانه بر خلاف سیاستهای کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی و در راس آن مقام عظمای ولایت، حضرت آیت الله خامنه ای، که سال 86 را هوشمندانه سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی نامیدند، آقای محمدعلی حیاتی نماینده شهرستان های مهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی و آقای درویش زارع مدیرکل سیاسی استانداری فارس، با سوء استفاده از جایگاه حقوقی خود، به دنبال انتزاع بخش وراوی از شهرستان مهر و الحاق آن به شهرستان لامرد هستند.
در این طومار، با تاکید بر این که این عمل آقایان موجب پاشیدن بذر نفاق و تفرقه و ایجاد درگیری و آشوب در منطقه خواهد شد، آمده است: در شرایط حساس کنونی که کشور عزیزمان با انواع تهدیدها و تحریم ها مواجه است و استکبار جهانی کینه توزانه با انواع دشمنی ها ایران اسلامی را نشانه رفته است و کشور نیاز مبرم به وحدت و همدلی دارد و خصوصا موارد مشابه گذشته که استان فارس را با مشکلات جدی مواجه کرده است، آیا عاقلانه است که با یک اقدام نسنجیده، دور از تدبیر و غیر ضروری و با ایجاد تفرقه و صرفا جهت رسیدن افراد خاص به مطامع سیاسی خود، که یقینا به نفع استان نیست، آب به آسیاب دشمن ریخته و منطقه را به آشوب و درگیری کشانده که خود خوراک تبلیغی رسانه های غربی را فراهم کنیم.
در بخش دیگری از این طومار، با بیان این که دولتها به دنبال ایجاد امنیت و آرامش هستند از وزیر کشور خواسته شده است برای جلوگیری از ایجاد تنش و اختلاف و تفرقه و تضییع حق مردم بخش وراوی، موضوع جدا نشدن بخش وراوی از شهرستان مهر را پیگیری کند.
 بخش وراوی از توابع شهرستان مهر است و موضوع انتزاع آن از این شهرستان، بارها سبب تجمعات مختلف و ابراز نارضایتی در سطح شهرستان مهر شده است.
تلاش برای الحاق بخش وراوی به شهرستان لامرد، در آستانه انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی صورت می گیرد که مرکز بخش وراوی، در فاصله 15 کیلومتری شهرستان مهر و 30 کیلومتری شهرستان لامرد واقع شده است.
حوزه های انتخابیه شهرستان های مهر و لامرد دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.
در دوره ششم مجلس شورای اسلامی سید جلال موسوی از مهر به عنوان نماینده برگزیده شد و در دوره هفتم محمدعلی حیاتی از لامرد بعنوان نماینده این دو شهرستان در مجلس حضور دارد.
درویش زارع، فرماندار اسبق لامرد، نیز در دولت نهم، بعنوان مدیرکل سیاسی استانداری فارس برگزیده شده است.
شهرستان مهر از بخشهای مرکزی، وراوی، گله دار و اسیر و شهرستان لامرد از بخشهای مرکزی ، علامرودشت و اشکنان تشکیل شده اند.
رونوشت این طومار به دفتر مقام معظم رهبری، دفتر رییس جمهور، وزارت اطلاعات، نماینده ولی فقیه در استان فارس، استانداری فارس و دفتر امام جمعه شهرستان مهر نیز ارسال شده است.
 دلیل جدال برای الحاق بخش وراوی به شهرستان لامرد را باید در موقعیت جغرافیایی پالایشگاه گازی پارسیان جستجو کرد.
پالایشگاه گازی پارسیان، در حال حاضر، در محدوده قانونی شهرستان مهر و در 13 کیلومتری مرکز این شهرستان و 30 کیلومتری شهرستان لامرد واقع شده است و با الحاق احتمالی بخش وراوی به شهرستان لامرد، پالایشگاه پارسیان نیز در حریم این شهرستان قرار می گیرد.
از آنجا که وجود پالایشگاهی به این عظمت در هر شهرستانی می تواند تحولات اقتصادی زیادی را به همراه داشته باشد، مهمترین دلیل این جنگ قدرت وجود پالایشگاه پارسیان در شهرستان مهر است.
استقرار پالایشگاه پارسیان در این شهرستان، علاوه بر این که نقش بسیار مهمی در اشتغال نیروهای جویای کار این شهرستان ایفا کرد، باعث رونق اقتصادی فراوان شهرستان و افزایش چشمگیر قیمت زمینهای مردم این منطقه شد.
تخصیص دو درصد درآمد پالایشگاه ها به مناطق نفت خیز و گاز خیز، نیز باعث ایفای نقش بسیار مهمی در بودجه شهرستان ها و رونق آنها شده است.
با توجه به این که پالایشگاه در حال حاضر در شهرستان مهر واقع شده است، مسوولان وزارت نفت نباید از الحاق احتمالی بخش وراوی که می تواند خسارتهای جبران ناپذیری را برای پالایشگاه گازی پارسیان به همراه داشته باشد، غافل بمانند.

کد خبر 117262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =