پالایشگاه ان.جی.ال ۳۱۰۰ در استان ایلام ساخته می شود

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از ساخت پالایشگاه گاز و گاز مایع ۳۱۰۰ در استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا به نقل از روابط عمومی این شرکت، علیرضا ضیغمی گفت: این پالایشگاه با هدف جلوگیری ازسوختن وجمع آوری گازهای همراه میدان های نفتی چشمه خوش، پایدار، پایدار غرب، دالپری، دانان، دهلران و آذر، همچنین تامین بخشی از خوراک پتروشیمی دهلران ساخته خواهد شد.

وی تصریح کرد:طراحی و ساخت پالایشگاه ان.جی.ال ۳۱۰۰ در مدت زمان ۳۶ ماه و با هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار انجام خواهد شد.

ضیغمی با بیان این که ساخت این پالایشگاه، روزانه بیش از ۹میلیارد ریال برای کشور درآمد زایی خواهد داشت، تصریح کرد: گاز متان، اتان، گاز مایع( ال.پی.جی) و نفتا،محصولات تولیدی درپالایشگاه گاز و گاز مایع ۳۱۰۰خواهند بود.

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: میزان گاز ورودی به این پالایشگاه ۱۳۶ میلیون فوت مکعب خواهد بود، و گاز ورودی به پالایشگاه، پس ازجداسازی مایعات گازی و هدایت آن به واحد شیرین سازی، با گازهای شیرین میادین چشمه خوش مخلوط و به واحد نم زدایی ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد:پس از عملیات نم زدایی، و ارسال گازخشک به واحد استحصال اتان،اتان و عناصر سنگین تر،از گاز استحصال خواهد شد.

ضیغمی با اشاره به این که گازسبک تولیدی به منظور تراکم و تزریق درمخازن نفتی به ایستگاه های تقویت فشار چشمه خوش و دهلران ارسال خواهد شد، گفت:مایعات گازی استحصال شده دراین فرآیند نیز در واحد تقطیر به اتان، پروپان، بوتان و نفتا تفکیک و ازطریق خطوط جداگانه به پتروشیمی دهلران ارسال خواهند شد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران یادآور شد: گاز اسیدی حاصل ازشیرین سازی به ایستگاه تقویت فشار،پس از فشار افزایی، در گاز خروجی پالایشگاه تزریق خواهد شد.

کد خبر 121966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =