پیمانکاران وزارت نفت موظف به ارائه تسهیلات رفاهی به کارکنان خود شدند

پیمانکاران طرف قرارداد با شرکت های تابعه وزارت نفت موظف شدند تسهیلات مورد نیاز نیروی انسانی خود را بر اساس ضوابط ابلاغی وزارت نفت ارائه کنند.

به گزارش شانا، معاونت توسعه منابع انسانی و پژوهش وزارت نفت، طی بخشنامه ای، شرکت های تابعه این وزارتخانه را موظف کرد تا در قراردادهای خود با شرکت های پیمانکاری، پیش بینی های لازم را در خصوص ارائه تسهیلات به کارکنان شرکتهای پیمانکاری طرف قرارداد، لحاظ کند.

بر اساس بخشنامه یادشده، شرکت های تابعه وزارت نفت ملزم شدند تا با توجه به لزوم رعایت منافع نیروی انسانی شاغل در شرکتهای پیمانکاری طرف قرارداد و حصول اطمینان از تامین شرایط کاری مطلوب در این شرکتها، ضمن تاکید بر تکلیف پیمانکار به ایفاء کلیه تعهدات مندرج در قانون کار مبنی بر پرداخت کلیه حقوق و مزایای قانونی نیروی انسانی خود، موارد ذیل را نیز در اسناد مناقصه درج کنند:

1- پرداخت به موقع حقوق و مزایای ماهانه کارکنان پیمانکاری.

2- تامین یک وعده غذای گرم توسط پیمانکار جهت کارکنان خود، مشابه کارکنان شرکت یا پرداخت هزینه آن حسب مورد به کارکنان طبق قرارداد منعقده.

3- اعطای پاداش و هدایا به کارکنان پیمانکار توسط پیمانکار در مناسبت های ابلاغی از سوی هیات محترم دولت و یا با موافقت وزیر محترم نفت.

4- پرداخت اضافه کاری بابت کار اضافه بعد از اوقات اداری و ایام تعطیل، مطابق با قانون کار، به میزان ساعات تایید شده توسط مدیریتها/روسای واحد.

5- اعطای مرخصی های دوران بارداری و شیردهی و دیگر مزایای قانونی، طبق قانون کار توسط پیمانکار به کارکنان اناث پیمانکار.

ضمنا، نیروهای پیمانکاری می توانند از خدمات بهداشت و درمان صنعت نفت در مواقع اورژانسی استفاده کنند.

کد خبر 129367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =