بازدید هیئت رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت از بازنشستگان اصفهانی

رئیس صندوق بازنشستگی صنعت نفت به همراه اعضای هیئت رئیسه این صندوق، روز سه شنبه (25 تیر) ضمن بازدید از دفتر و کانون نمایندگی صندوق بازنشستگی اصفهان با جمعی از بازنشستگان این شهر دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، علی محمدی، رئیس صندوق بازنشستگی صنعت نفت و سایر اعضای هیئت رئیسه این صندوق، در بازدید از دفتر نمایندگی صندوق بازنشستگی صنعت نفت در شهر اصفهان، با عزت الله صادقیان، رئیس دفتر صندوق بازنشستگی صنعت نفت اصفهان و کارکنان اداری و مددکاری این دفتر به گفت و گو در زمینه فعالیت ها و مشکلات بازنشستگان اصفهانی پرداختند.

علی محمدی در حاشیه بازدید از کانون و دفاتر نمایندگی صندوق بازنشستگی صنعت نفت در اصفهان از ارتقای تسهیلات رفاهی و درمانی به بازنشستگان این صنعت خبر داد و گفت: حفظ کرامت و آسایش بازنشستگان صنعت نفت یکی از اولویت های مهم صندوق بازنشستگی است که برای دستیابی به آن سعی کرده ایم تلاش ها و وظایف خود را معطوف به این بخش از نیازهای بازنشستگان کنیم.

وی افزود: در حوزه ورزش بازنشستگان، طرح تساوی حقوق بازنشستگان و شاغلان صنعت نفت در زمینه امکان استفاده از تجهیزات ورزشی باشگاه های صنعت نفت در سال جاری، در شورای عالی ورزش وزارت نفت ارائه و تصویب شد.

محمدی ادامه داد: بر اساس این مصوبه، هر یک از بازنشستگان واحدهای مختلف وزارت نفت می توانند از خدمات ورزشی واحد مربوط خود استفاده کنند و برخی افراد هم که قادر به استفاده از امکانات آن شرکت نیستند، مقرر شد صندوق بارنشستگی صنعت نفت وظیفه تامین این بخش از نیاز بازنشستگان را به عهده داشته باشد.

رئیس صندوق بازنشستگی صنعت نفت همچنین با بیان امضای تفاهمنامه مشترک میان وزارت مسکن و وزارت نفت، با هدف تامین مسکن کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت در چارچوب طرح مسکن مهر تصریح کرد: بر اساس این تفاهمنامه، مقرر شد تامین مسکن کارکنان متقاضی فاقد مسکن در قالب طرح مسکن مهر ‌(اجاره 99 ساله زمین) انجام پذیرد، در این رابطه تعاونی های مسکن کارکنان وزارت نفت، شرکت های تابعه و صندوق های بازنشستگی،‌ پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت،‌ اشخاص واجد شرایط را به اداره های تعاون معرفی خواهند کرد.

وی یادآور شد: واگذاری 71 واحد مسکونی واقع در شهر اندیشه به شاغلان و بازنشستگان صنعت نفت، افزایش سطح وام پرداختی از 10میلیون به 15 میلیون تومان از دیگر اقدام های صندوق بازنشستگی صنعت نفت در زمنیه حل مشکل مسکن کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت است.

او همچنین تغییر در مبالغ پرداختی وام ها، کاهش مبلغ فرانشیز برای بازنشستگان را از دیگر اقدام های جدید صندوق بازنشستگی صنعت نفت خواند.

محمدی با اشاره به طرح واگذاری اختیارات امور بازنشستگان شهرستان ها به دفاتر نمایندگی صندوق مستقر در آن شهر ها مرحله اول این واگذاری ها را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: هم اکنون رسیدگی به امور درمانی بازنشستگان صنعت نفت به طور کامل به دفاتر نمایندگی واگذار شده و در مرحله بعدی سعی ما این است که کار رسیدگی به پرداخت ها و وام های بازنشستگان نیز به این دفاتر واگذار شود.

وی افزود: با آماده شدن دفاتر نمایندگی از نظرامکانات آموزشی و تجهیزات مرحله دوم تفویض برخی اختیارات مربوط به بازنشستگان به این دفاتر آغاز می شود.

رئیس صندوق بازنشستگی صنعت نفت در ادامه همچنین از چهار نفر از خانواده های بازنشستگان صنعت نفت که دارای شرایط از کارافتادگی و بیماری های خاص جسمی بودند، دیدار و دستور رسیدگی به مشکلات آنان و بازمانده های آنها را صادر کردند.

کد خبر 132349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =