پیگ رانی هوشمند و فشارافزایی در مناطق 5 و 6 عملیات انتقال گاز انجام شد

معاون عملیات خطوط لوله منطقه ۶ عملیات انتقال گاز، از پایان عملیات پیگ رانی هوشمند خط لوله انتقال گاز ۲۲ اینچ نیروگاه برق بندرعباس خبر داد.

به گزارش شانا، مهندس ظهیری افزود: این عملیات با هدف شناسایی نقاط آسیب دیده در مسیری به طول ۵۰ کیلومتر انجام شده است.

وی با بیان این که پیگ رانی هوشمند، طبق استاندارد و براساس دستورالعمل، هر پنج سال یک بار صورت می گیرد، گفت: این عملیات مشخص کننده وضعیت درونی و بیرونی خطوط انتقال گاز از نظر ضخامت، خوردگی و عمق لوله است و تعمیر خطوط لوله انتقال گاز نیز بر اساس نتایج حاصل از پیگ رانی هوشمند انجام می شود.

همچنین رئیس روابط عمومی منطقه 5 عملیات انتقال گاز، از تغییر کلاس 17 کیلومتر از خط سراسری سوم انتقال گاز با هدف فشارافزایی در این خط انتقال گاز خبرداد.

مهدی دهقانی گفت: با تغییر کلاس در این بخش از خط لوله ۵۶ اینچ سوم سراسری، فشار گاز در بخش خروجی تاسیسات تقویت فشار گاز نورآباد ۳ (در استان فارس) به ۱۲۰۰پام (پوند بر اینچ مربع) افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: عملیات جداسازی و جایگزیی در خط لوله سوم سراسری گاز از کیلومتر ۲۹۵ تا خروجی شهر نورآباد انجام شده و در مرحله دوم نیز این خط لوله به دلیل ضخامت کمتر خط دوم سراسری که از نورآباد می گذرد، جایگزین بخشی از آن خواهد شد.

رئیس روابط عمومی منطقه پنج عملیات انتقال گاز یادآور شد: انجام این عملیات، موجب خروج مسیر خط لوله دوم سراسری انتقال گاز از شهر نورآباد و افزایش اطمینان برای مردم این شهر خواهد شد.

کد خبر 133048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =