تولید 38 هزار بشکه ای نفت از میدان های سیوند و دنا در خلیج فارس

رئیس منطقه عملیاتی سیری گفت: به کمک دکل حفاری اوریزونت، توانستیم از سه ماه پیش تاکنون تولید نفت میدان های سیوند و دنا را به 38 هزار بشکه در روز برسانیم.

مهندس سیاوش باهر در گفت و گو با خبرنگار شانا، با بیان این که مخزن شماره یک جزیره سیری با ظرفیت یک میلیون بشکه در حال بهره برداری است، گفت: هم اکنون ظرفیت ذخیره سازی نفت خام در منطقه عملیاتی سیری به بیش از 5/3 میلیون بشکه رسیده است و با راه اندازی مخزن شماره دو این ظرفیت به 5/4 میلیون بشکه خواهد رسید.

مهندس باهر افزود: ساخت و تعمیر قطعات و صفحات فولادی مخازن ذخیره سازی نفت خام در جزیره سیری در داخل کشور بوده است، از این رو در طرح ساخت این مخازن صرفه جویی ریالی مناسبی صورت می گیرد.

                            راه اندازی نیروگاه گازی ایستگاه تقویت فشار گاز سیری

رئیس منطقه عملیاتی سیری با بیان این که طی ماه آینده فاز اول نیروگاه گازی تاسیسات تقویت فشار گاز میدان سلمان وارد مدار خواهد شد، گفت: این نیروگاه دارای دو توربو ژنراتور با ظرفیت اسمی پنج مگاوات است.

وی همچنین از آغاز نصب دو ژنراتور دیگر در نیروگاه اسفند 2 در منطقه سیری، از سوی شرکت صبا به ظرفیت اسمی هشت مگاوات خبر داد و گفت: با وارد مدار شدن این نیروگاه ها کمبود های برق در جزیره سیری رفع خواهد شد.

مهندس باهر با اشاره به این که دکل مخصوص تعمیر پمپ های درون چاهی منطقه عملیاتی سیری (الوند) در حال تعمیر اساسی به سر می برد، گفت: با راه اندازی این دکل حفاری در دی ماه سال جاری می توانیم شاهد افزایش تولید نفت در منطقه سیری باشیم.

به گزارش شانا، از مجموعه پنج میدان نفتی منطقه سیری، روزانه حدود 98 هزار بشکه نفت خام با درجه ای.پی.آی 34 برداشت می شود که بر اساس برنامه بلند مدت شرکت نفت فلات قاره، این میزان می بایست به روزانه 130 هزار بشکه در طول سه سال آینده برسد.

جزیره سیری در حدود 72 کیلومتری خط ساحلی ایران در جنوب بندر لنگه و 40 کیلومتری غرب جزیره ابوموسی واقع شده و وسعت آن 18 کیلومتر مربع است که با اکتشاف نفت در خلیج فارس و فعال شدن شرکت نفتی سوفیران در این جزیره، نخستین بار استخراج نفت در این منطقه نفتی انجام شد.

در سال گذشته شرکت نفت فلات قاره ایران با تولید بیش از 265 میلیون بشکه نفت از خلیج فارس، حدود 25 میلیارد دلار برای کشور درآمدزایی داشته است.

 

 

 

کد خبر 136226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =