امضای تفاهمنامه همکاری پژوهشی شرکت ملی گاز با جهاد دانشگاهی

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران از امضای تفاهمنامه پژوهشی میان واحد پژوهش و فناوری این شرکت با جهاد دانشگاهی خبرداد.

به گزارش شانا به نقل ازستاد خبری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پتروشیمی، دکتر سعید پاک سرشت با بیان این که صنعت گاز و نیازهای مربوط به آن گسترده و متعدد است، افزود: در صنعت گاز کشور تلاش براین است که بتوان برای پاسخ گویی با نیازهای این صنعت ا(ز نظر تامین قطعه و تجهیزات و دستیابی به فناوری های روز) از توانمندی های داخلی بهره گرفته شود و این تفاهم نامه نیز با همین رویکرد با مرکز جهاد دانشگاهی امضا شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به سابقه و تجربه جهاد دانشگاهی در حوزه فعالیت های پژوهشی، گسترش این نوع همکاری ها به عنوان یکی از محورهای مورد توحه در این تفاهمنامه است که بر این اساس متولی اجرای طرح های تعریف شده از سوی شرکت ملی گاز ایران خواهند بود.

پاک سرشت گفت: همکاری های آموزشی میان شرکت ملی گاز ایران و جهاد دانشگاهی، از دیگر محورهای مورد توجه در تفاهمنامه پژوهشی یاد شده است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: استفاده از قابلیت های جهاد دانشگاهی برای پیشبرد و تحقق اهداف صنعت گاز، موضوع دیگری است که به آن توجه شده است.

پاک سرشت گفت: امضای تفاهمنامه پژوهشی میان شرکت ملی گاز ایران و جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از هسته های علمی - تحقیقاتی کشور، مسیر و چارچوب جدید را برای ارتباطات گسترده تر  و هذفمند تر از پیش ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: براساس این تفاهمنامه، کمیته راهبردی به منظور پیگیری مستمر فعالیت های پژوهشی تشکیل خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی نیز با ابراز خوشحالی از امضای تفاهمنامه با شرکت ملی گاز ایران گفت: صنعت نفت و گاز ایران به لحاظ اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است که اگر در صورت دستیابی هرچه بیشتر به فناوری های روز و تامین نیازهای آن، بدون شک می تواند محور توسعه صنعتی ایران باشد.

دکتر حیمدرضا طیبی افزود: در این تفاهمنامه تامین دانش فنی مورد نیاز صنعت گاز کشور، دانش فنی مهندسی پایه و لیسانس تولید محصولات صنعت گاز مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 140856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =