آغاز طرح واکسیناسیون آنفلوانزای فصلی در بیمارستان نفت اهواز

اهواز _ شانا_ گروه نفت: معاون بهداشت و طب صنعتی سازمان بهداست و درمان صنعت نفت اهواز از آغاز طرح واکسیناسیون آنفلوانزای فصلی در بیمارستان بزرگ نفت اهواز خبر داد.

دکتر عبدالله صرامی در گفت وگو با خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب، افزود: طرح واکسیناسیون افراد در معرض خطر بیماری آنفلوانزای نوع A در بیمارستان بزرگ نفت اهواز آغاز شده است؛ این طرح در ابتدا افراد در معرض خطر شامل بیماران قلبی، ریوی، دیابتی و کارکنان بیمارستان را شامل می شود.

وی تصریح کرد: همزمان با آغاز و انجام این طرح، تلاش خود را برای تهیه واکسن آنفلوانزای نوع A آغاز کرده ایم؛ هر چند هر واکسن جدیدی که وارد می شود تا مشخص شدن اثربخشی آن یک دوره یک ساله زمان نیاز است؛ از این رو نمی توان قضاوتی منصفانه در باره تاثیر واکسن آنفلوانزای خوکی ارائه داد.

صرامی با بیان این که هم اکنون تنها راه پیشگیری، اطلاع رسانی و رعایت بهداشت فردی است، ادامه داد: زمان اجرای طرح واکسیناسیون آنفلوانزا در مهر و آبان، اما اخیرا اعلام شده است که این طرح تا پایان آذر ماه نیز ادامه داشته باشد.

وی اظهار داشت: در برآورد اولیه دو تا 3 هزار نفر واکسینه می شوند؛ برای تزریق این واکسن، ارائه معرفی نامه پزشک از سوی افراد در معرض خطر الزامی است.

صرامی با بیان این که آگاه نبودن کامل مردم از نوع بیماری و سرعت شیوع آنفلوانزای خوکی اصلی ترین نگرانی در کنترل این بیماری خطرناک است، افزود: سرعت انتشار این بیماری بیشتر از سرعت شیوع آنفلوانزای فصلی است و این موجب افزایش نگرانی ما در کنترل و مقابله با این بیماری شده است.

صرامی در باره دغدغه جامعه پزشکی کشور در مهار و کنترل ویروس آنفوانزای H1N1 اظهار داشت: این بیماری در ابتدا علائم خاصی ندارد؛ همه چیز در شخص مبتلا به آنفلوانزای نوع A عادی و مانند آنفلوانزای خوکی است و تنها در حد یک سرفه و عطسه ساده و دردهای عضلانی نمود می یابد.

وی یادآور شد: از اردیبهشت ماه امسال که این بیماری در دنیا گزارش شده، کارکنان بیمارستان بزرگ نفت اهواز تمام تلاش خود را برای مقابله با این بیماری متمرکز کرده اند؛ تهیه دارو و فضای ویژه برای بستری بیماران دغدغه اصلی است.

موظف شدن بیمارستان ها به ایجاد بخش ویژه آنفلوانزای خوکی

معاون بهداشت و طب صنعتی سازمان بهداست و درمان صنعت نفت اهواز گفت: اخیرا در نشستی با حضور مسئولان وزارت بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تمام بیمارستان های این استان را به ایجاد و اختصاص یک بخش ویژه برای بستری بیماران آنفلوانزای خوکی مکلف شدند.

صرامی تصریح کرد: در این زمینه دستورعملی صادر شده است که طبق آن تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی می باید فضای مناسبی را برای مراقبت و درمان بیماران مبتلا به آنفلوانزای خوکی اختصاص دهند و این موضوع در ارزشیابی بیمارستان های کشور لحاظ خواهد شد.

وی ادامه داد: در پی صدور این دستور، یک بخش ویژه در بیمارستان بزرگ نفت اهواز ایجاد و تمهیداتی در نظر گرفته شده است که در صورت مشاهده موارد مشکوک، فرد مبتلا به آنفلوانزای خوکی بستری و درمان شود؛ داروهای لازم نیز سفارش داده شده است و در اختیار این بیمارستان قرار گرفته است.

کد خبر 146782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =