تشریح اقدام‌های مقابله با کرونا در مناطق عملیاتی نفت

رئیس سلامت کار و بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت شرایط کنونی و تازه‌ترین اقدام‌ها برای پیشگیری و درمان ویروس کووید-۱۹ را تشریح کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، پیمان فریدنیا با اشاره به تاکید این سازمان بر لزوم اجرای اقدام‌های پیشگیرانه، افزود: بیشتر فعالیت‌های کنترلی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در مناطق حیاتی و حساس صنعت نفت متمرکز است. رصد مستمر افراد دارای علائم، شناسایی کارکنان دارای تماس نزدیک با افراد مبتلا در محل کار و ارائه برنامه‌های آموزشی به کارکنان و بعضی از مشاغل مرتبط برای ارتقای سطح آمادگی در اجرای اقدام‌های پیشگیرانه و غربالگری آنان انجام می‌شود، در ماه اخیر نیز تست سریع آنتی‌ژن کووید-۱۹ که با استفاده از پاسخ تست طی چند دقیقه مشخص می‌شود، در مناطق عملیاتی به‌ویژه سکوهای نفتی در حال انجام است.

وی ضمن اشاره به تجهیزات پزشکی خریداری شده در دوران شیوع ویروس کرونا برای ارتقای سطح خدمات رسانی، گفت: مهمترین موضوع در مدیریت بیماران بستری در بخش‌های ویژه،   دستگاه ونتیلاتور است که نیاز بیمارستان‌های اهواز، تهران و مناطق به‌طور کامل خریداری و توزیع شده است؛ همچنین تجهیزات تشخیصی آزمایشگاهی و تصویربرداری مورد نیاز در تهران، اهواز و عسلویه  نیز خریداری، نصب و راه‌اندازی شده است. با اقدام‌های انجام شده خوشبختانه خدمت‌رسانی به کارکنان صنعت نفت بدون هیچ مانعی در حال انجام است.

رئیس سلامت کار و بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تصریح کرد: متاسفانه در ماه‌های پایانی پارسال در استان خوزستان روند افزایشی شیوع کرونا منجر به افزایش بستری بیماران در بیمارستان‌های اهواز، ماهشهر و آبادان شد که با مداخلات بهداشتی در اسفندماه، روند افزایشی بیماری کاسته شده است؛ در صورت تداوم برنامه‌های پیشگیرانه با کمک شرکت‌های نفتی مستقر در منطقه، جلوگیری از تردد افراد و محدودیت در فعالیت‌هایی که منجر به شیوع می‌شود می‌توان امیدوار بود که وضع منطقه تغییر و تعداد موارد جدید ابتلا به بیماری کاهش یابد.

فریدنیا با بیان اعلام آمادگی این سازمان برای رویارویی با موج چهارم احتمالی شیوع کووید-۱۹، تصریح کرد: از ابتدای زمستان همه مناطق سازمان در حال آماده‌باش هستند و EOC مناطق فعال شده است. دستورعمل‌های ابلاغی بهداشتی با کمک شرکت‌های نفتی در حال اجرا است و در نشست‌های کمیته‌های شرایط اضطرار سطح سه شرکت‌های اصلی، بر یکپارچگی عملیاتی برای مدیریت شیوع دوباره ویروس تاکید شده است.

وی با تاکید بر اهمیت فداکاری های گروه درمان در روند مبارزه با ویروس کرونا گفت: واکسیناسیون در مراکز بیمارستانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از چند هفته پیش آغاز شده و اولویت تزریق واکسن با بخش‌هایی است که در تماس نزدیک با بیماران مبتلا به کرونا قرار دارند، به‌ویژه بخش مراقبت‌های ویژه ICU که بیماران مبتلا به کرونا در این بخش بستری هستند.

رئیس سلامت کار و بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت افزود: از مسائل مطرح شده در کمیته شرایط اضطراری سطح سه شرکت ملی نفت ایران، تبدیل وضعیت استخدام کارکنان پرستاری شاغل در بخش‌های کروناست که این مهم می‌تواند نقش موثری در تکمیل نیروی انسانی سازمان داشته باشد.

فریدنیا در پایان با اشاره به تلاش‌های سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت برای خدمت‌رسانی به افراد ساکن در مجاورت مناطق عملیاتی، گفت: در مناطق بیمارستانی ماهشهر، عسلویه و خارک سازمان مانند سال‌های قبل پشتیبانی فعال در درمان بیماران بومی منطقه را به‌عهده دارد و در دیگر مناطق مانند گچساران، آغاجاری، اهواز و مسجد سلیمان در صورت اعلام نیاز ازسوی دانشگاه‌های علوم پزشکی، حمایت‌های لازم ازسوی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت می‌شود.

کد خبر 314826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =