شهدای صنعت نفت حماسه استمرار تولید را رقم زدند

اهواز_ شانا_ گروه نفت: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: شهدای صنعت نفت دلاورمردانی بودند که حماسه استمرار تولید و صادرات نفت را با جانفشانی های خود در طول دفاع مقدس رقم زدند.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب، مهندس غلامرضا حسن بیگلو در پیامی به مناسبت برگزاری یادواره یک هزار و یک شهید صنعت نفت افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع دفاع مقدس، گرامیداشت دلاوری های ملت رشید ایران در بزرگترین حادثه و حماسه تاریخ کشور است.

وی در پیام خود ادامه داد: دوران هشت ساله ای که در سایه هدایت ها و رهنمودهای امام راحل، ملت مسلمان ایران در برابر تجاوزات همه جانبه دشمن و حمایت ها و نقشه های شیطانی حامیان استکباری مقاومتی جانانه نشان داده و دفاع از عزت، کیان و شرف این مرز و بوم را به شکلی حماسی و فوق تصور جهانیان رقم زد، آنگونه که دوران پرافتخار دفاع مقدس، همچون نگینی تابناک همواره  برتارک تاریخ این سرزمین هزاره ای خواهد درخشید و مایه فخر و مباهات آزادگان جهان خواهد بود.

در پیام مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب آمده است: دفاع مقدس و مشروع مردم مسلمان این سرزمین در زمینه های مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی موجب شد تا نقشه های شوم شیاطین و معادلات معمول دشمنان و بدخواهان انقلاب نقش بر آب شده و امروز با گذشت 21 سال از پایان جنگ تحمیلی ایرانی آباد و سرافراز مقابل دیدگان ما است که مایه فخر دنیای اسلام و موجب دلگرمی ملت های آزادیخواه و تحت ستم جهان محسوب می شود.

حسن بیگلو تصریح کرد: یقینا گرامیداشت یاد و نام بلند شهدا، علاوه بر یادآوری و تجلیل از حماسه ایثار و شهادت جان برکفان و رزمندگان دلیر این سرزمین در برابر تجاوز بیگانه، از منظر تجزیه و تحلیل حوادث و رویدادهای آن دوران پرآشوب و چگونگی شکل گیری و خلق حماسه های مرتبط با جنگ نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: نظر به نقش محوری صنعت نفت به ویژه مناطق نفت خیز جنوب به عنوان تامین کننده درآمد اقتصادی و موتور محرک جنگ،  لازم است از یکایک صنعتگران بی ادعای نفت که با جانفشانی خود در زیر بمباران وحشیانه تاسیسات، حماسه استمرار تولید و صادرات نفت خام را رقم زدند، تجلیل نموده و از شهدای بزرگوار صنعت نفت به عنوان آموزگاران بزرگ ایثار و شهادت به نیکی یاد کنیم.

در بخش دیگری از پیام حسن بیگلو آمده است: بدون شک  آگاهی از نقش مناطق نفتخیز جنوب در استحکام بنیه دفاعی کشور و نا امید کردن دشمن بعثی از پیشرفت های نظامی از طریق گشودن جبهه ای جدید در عرصه تولید و صادرات نفت، اگرچه برمردم رشید و مسئولان آگاه ما پوشیده نیست، اما نیازمند پژوهشی وسیع و همه جانبه است تا دیدگان سایر ملل جهان را نیز بر واقعیت های جنگ تحمیلی و داستان حماسی دفاع مشروع و همه جانبه ایران اسلامی در طولانی ترین جنگ تاریخ خود روشن سازد.

مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب در پایان می افزاید: مقدس ترین هدفی که یادواره با شکوه هزار و یک شهید صنعت نفت در آستانه محرم و عاشورای حسینی دنبال می کند، تبیین ارزش های راستین مکتب انسان ساز اسلام و استمرار راه روشن شهداست و به همین دلیل همگان وظیفه دارند تمام توان علمی و عملی خود را در راستای برگزاری این رویداد مهم فرهنگی به کار گیرند.  

کد خبر 150154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =