ارزیابان مؤسسه بهره‌وری تعالی سازمانی در منطقه لاوان حضور یافتند

شانا _ گروه نفت: ارزیابان موسسه بهره‌وری تعالی سازمانی با حضور در منطقه لاوان شرکت نفت فلات قاره ایران، پیاده‌سازی مدل تعالی سازمانی (EFQM) در این شرکت را ارزیابی کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، بر اساس برنامه‌ زمان‌بندی و در طول چهار روز حضور ارزیابان و کارشناسان مؤسسه بهره‌وری تعالی سازمانی در شرکت نفت فلات قاره ایران، جلسه‌های متعددی در باره ارزیابی سازمان و عملکرد آن بر اساس این مدل انجام شد و در دو روز پایانی نیز ارزیابان مؤسسه یاد شده در منطقه لاوان حضور یافتند.

رئیس منطقه لاوان در باره تأسیسات و شرایط این منطقه برای ارزیابان توضیح داد، سپس سر ارزیاب سازمان ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی، مدل تعالی سازمانی (EFQM) را معرفی و هدف از ایجاد جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی را تشریح کرد.

گروه ارزیاب یاد شده در مدت دو روز حضور در منطقه لاوان، از بخش­های مختلف این منطقه دیدن کردند و از نزدیک در جریان روند فعالیت کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران قرار گرفتند؛ برنامه ممیزی در قالب سه گروه برنامه‌ریزی تعمیرات و عملیات، گروه اچ.اس.یی (HSE) و گروه کارکنان انجام شد و کارکنان این بخش‌ها با توجه به آموزش‌هایی که از پیش به آنان داده شده بود، به پرسش‌های ارزیاب‌ها پاسخ دادند.

گروه ارزیابی مؤسسه بهره‌وری و تعالی سازمانی با تشکیل جلسه‌ای با حضور رئیس منطقه لاوان، رئیس مهندسی سیستم‌ها و بهره‌وری، نتایج حاصل از سفر دو روزه خود را به منطقه لاوان به اختصار برای حاضران بیان کردند.

مدل­های تعالی سازمانی یا سرآمدی کسب و کار به عنوان ابزار قوی برای سنجش میزان تعالی سازمان‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند؛ با به‌کارگیری این مدل­ها، سازمان­ها می‌توانند از یک سو میزان موفقیت خود را در اجرای برنامه‌های بهبود در مقاطع مختلف زمانی‌ ارزیابی و از سوی دیگر عملکرد خود را با سایر سازمان‌ها به ویژه بهترین آنها مقایسه کنند.

کد خبر 150733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =