شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در مسیر تعالی سازمانی قرار دارد

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران روند حرکتی و ساختار این شرکت را دستیابی به تعالی سازمانی و رسیدن به چشم‌اندازهای روشن برشمرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهدی حیدری در نشستی مشترک با ارزیابان الگوی تعالی سازمانی اظهار کرد: محورهای فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بسیار گسترده است، از این رو در این رابطه خود را مورد سنجش جدی‌ترین ارزیابی‌ها قرار می‌دهد و در این مسیر به‌دنبال تقویت نقاط قابل بهبود و افزودن بر روند روبه‌رشد سازمان بوده و همه دیدگاه‌ها و نقطه نظراتی که به این خواسته کمک کند، پذیرا است.

وی با اشاره به برنامه راهبردی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ذیل برنامه‌های توسعه‌ای کشور گفت: پس از ابلاغ برنامه‌های توسعه کشور، این برنامه‌ها در سطح شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابعه به‌عنوان نقشه‌ راه جاری و الزام‌های پیاده‌سازی آن طراحی و اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به فرهنگ سازمانی این شرکت اشاره کرد و افزود: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در مرحله گذار از شرکت تولید محور به توسعه محور در میدان‌های نفتی و گازی قرار دارد و رسالت و وظایف این شرکت برای دستیابی و همسویی با این راهبردها، سنگین است.

بر اساس این گزارش در این ارزیابی معیارهای هفت‌گانه الگوی تعالی ۱۴۰۰ در همه کمیت‌ها محور بررسی‌ بود. الگوی تعالی سازمانی در تازه‌ترین ویرایش اعلام‌شده دارای بخش توانمندسازها، نتایج و هفت معیار و ۲۷ زیرمعیار با نکات و شاخص‌های راهنماست که در مجموع به هزار امتیاز می‌رسد.

ارزیابی مقدار پیشرفت سازمان در الگوی تعالی سازمانی از طریق به‌کارگیری منطق امتیازدهی رادار انجام می‌شود. در این سیستم ارزیابی سازمان در هریک از زیرمعیارهای تعیین‌ شده مدل تعالی، به‌صورت مرحله به مرحله نسبت به ارزیابی کمی سطح بلوغ و پیشرفت خود انجام و برنامه‌های بهبود، متناسب با رویکردها و اقدام‌های انجام شده و نتایج حاصله شناسایی و برنامه‌ریزی می‌شوند.

شایان ذکر است از اواخر سال ۱۴۰۱ باتوجه به دستور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و ابلاغیه شرکت ملی نفت ایران درباره آمادگی شرکت‌های زیرمجموعه براساس مدل تعالی سازمانی ایران ۱۴۰۰، شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز با اخذ مجوز مدیرعامل و با هماهنگی دبیرخانه جایزه و تشکیل کمیته راهبردی تصمیم به حضور در فرآیند ارزیابی جایزه تعالی سازمانی گرفت.

در این راستا اقداماتی همچون اخذ مصوبه هیئت مدیره برای حضور در فرآیند ارزیابی تعالی سازمانی و تهیه بیانیه میثاق‌نامه‌ تعالی، تشکیل کمیته راهبردی و کمیته‌های تخصصی به‌عنوان ساختار اجرایی مدل تعالی سازمانی، برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در سطح مدیران، اعضای کمیته‌ها و کارشناسان و کارکنان واحدهای شرکت، انجام فرهنگ‌سازی در سطح شرکت با تهیه پوستر و استند از مفاهیم تعالی، انجام خودارزیابی براساس روش کارگاه پروفرما با مشارکت اعضای کمیته‌های تعالی، تهیه نقشه راه بهبود و تعالی سازمان براساس برنامه‌های بهبود، هماهنگی و ارسال اظهارنامه به دبیرخانه تعالی شرکت ملی نفت ایران و جلسات هم‌اندیشی با کمیته‌های تعالی و واحدهای سازمان درباره آماده‌سازی فایل‌های ارائه انجام شده است.

کد خبر 630269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =