افتتاح دو طرح بزرگ صنعت گاز با حضور وزیر نفت

شانا _ گروه گاز: در آستانه آغاز سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دو طرح بزرگ گازی که با سرمایه‌گذاری حدود 650 میلیون دلار ساخته شده، فردا (پنجشنبه 8 بهمن) با حضور دکتر سیدمسعود میرکاظمی، به بهره‌برداری رسمی می‌رسد.

به گزارش شانا، بهره‌برداری از قطعه دوم خط لوله هشتم سراسری گاز و همچنین ایستگاه تقویت فشار گاز جهرم، دو طرحی است که فردا در مراسم ویژه‌ای با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

قطعه دوم خط لوله هشتم سراسری گاز به طول 463 کیلومتر و قطر 56 اینچ، حد فاصل ابرکوه _ تهران ساخته شده است و با بهره برداری از آن پایداری گاز در استان‌های فارس، اصفهان، قم و تهران افزایش خواهد یافت.

برای این بخش از خط هشتم سراسری که به وسیله شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران ساخته شد، 5 هزار و 730 میلیارد ریال هزینه شده است.

پیش از این نیز قطعه نخست خط هشتم سراسری در مسیری به طول 547 کیلومتر، حد فاصل پارسیان _ ابر کوه ساخته شده است که هم اکنون در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

بهره‌برداری رسمی از ایستگاه تقویت فشار گاز جهرم

همچنین، همزمان با بهره‌برداری از قطعه دوم خط هشتم سراسری، ایستگاه تقویت فشار گاز جهرم نیز با پیام تلفنی دکتر سید مسعود میرکاظمی، وزیر نفت، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

ایستگاه تقویت فشار گاز جهرم از جمله ایستگاه‌های دهگانه پیش بینی شده روی خط چهارم سراسری است که با هدف افزایش فشار گاز ورودی از این خط انتقال گاز، روی خط چهارم طراحی و نصب شده است.

این ایستگاه با ظرفیت اسمی روزانه 110 میلیون متر مکعب، در زمینی به مساحت 18 هکتار و با اعتباری افزون بر 750 میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران ساخته شده است.

به گزارش شانا، ایستگاه تقویت فشار گاز جهرم در 25 کیلومتری جنوب شهرستان جهرم، 202 کیلومتری جنوب شیراز و 248 کیلومتری شمال پالایشگاه پارسیان در محدوده عملیاتی منطقه پنج شرکت انتقال گاز ایران در استان فارس قرار دارد.

خاوران، خنج، صفاشهر، شهرضا، همچنین ارسنجان و آباده، دیگر ایستگاه‌هایی هستند که روی خط چهارم سراسری نصب شده‌اند که به جز دو ایستگاه آباده و ارسنجان که امسال به بهره‌برداری خواهند رسید، بقیه در مدار بهره‌برداری قرار دارند.

کد خبر 151520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =