ظرفیت روزانه انتقال گاز کشور ۱۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد که با بهره‌برداری از پروژه‌های جدید این شرکت، ظرفیت روزانه انتقال گاز کشور ۱۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، رضا نوشادی امروز (چهارشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه) در آیین گشایش و آغاز به‌کار طرح‌های گازرسانی و پتروشیمی وزارت نفت که با حضور رئیس‌جمهوری و از طریق ویدیوکنفرانس در محل افتتاح تأسیسات تقویت‌فشار گاز ارسنجان برگزار شد، گفت: امروز با تلاش مهندسان مشاور و پیمانکاران کشور، ایستگاه‌های تقویت فشار گاز ارسنجان و خیرگو روی خط هشتم سراسری گاز و واحد کمکی ایستگاه خورموج روی خط پنجم سراسری گاز افتتاح و به ملت ایران تقدیم می‌شود.

وی ادامه داد: با افتتاح این پروژه‌ها، ظرفیت انتقال گاز روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد تا مصارف مسیر این خط لوله از میدان‌های گازی جنوب کشور تا مرکز و شمال کشور تضمین و تثبیت شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تصریح کرد: با توجه به تمرکز مخازن گازی در جنوب کشور، تأمین شرایط پایدار گاز در شمال، شمال شرق کشور و کلانشهر تهران، دغدغه جدی مهندسان و طراحان صنعت گاز کشور بوده است که افتتاح بخش نخست خط لوله انتقال گاز ۵۶ اینچ قم – پارچین، به‌طول ۷۲ کیلومتر، تأمین پایدار گاز در این مناطق را تضمین می‌کند.

نوشادی افزود: همین اقدام برای تقویت شبکه گاز غرب کشور و مسیرهای صادراتی در گستره‌ای ۷۰ کیلومتری در مسیر بید بلند - اهواز به شبکه انتقال گاز کشور اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای مجموع این پروژه‌ها و چند پروژه دیگر که امروز افتتاح می‌شوند، نزدیک ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، توضیح داد: افزون بر این، آغاز به‌کار برخی دیگر از طرح‌ها با سرمایه‌گذاری حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان از جمله طرح‌های توسعه ذخیره‌سازی گاز در میدان شوریجه - فاز دو، سه طرح احداث ایستگاه تقویت فشار گاز و چهار طرح دیگر را که مربوط به احداث زیرساخت شبکه مخابراتی خطوط لوله و یاردهای تعمیراتی می‌شود، امروز در دستور کار داریم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در پایان گفت: طرح‌های یادشده و گازرسانی به شهر خاش در استان سیستان و بلوچستان به فرمان رئیس‌جمهوری و به‌دست پدر گرانقدر شهید عبداللهی افتتاح می‌شوند.

کد خبر 453190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =