۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
  • کد خبر: 229153
ظرفیت انتقال گاز خط چهارم سراسری افزایش یافت

ظرفیت انتقال گاز خط چهارم سراسری با بهره برداری از واحدهای سوم و چهارم تاسیسات تقویت فشار گاز ارسنجان افزایش یافت.

مجری طرح تاسیسات تقویت گاز کشور در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: ظرفیت این ایستگاهها 110 میلیون متر مکعب با فشار حدود PSIA 1300 است.

علی اکبر مرآتی افزود: این پروژه برای افزایش ظرفیت انتقال گاز کشور روی خط چهارم سراسری و تامین مصارف گاز استان اصفهان و فارس تعریف شده است.

وی با اشاره به این که ایستگاه تقویت فشار گاز ارسنجان روی خط لوله چهارم سراسری با مساحت 18 هکتار در 23 کیلومتری ارسنجان واقع شده است، تصریح کرد: این تاسیسات در ارتفاع 1574 متری از سطح دریا واقع شده که دارای فشار ورودی 1017 PSIA  و فشار خروجی 1305 PSIA  است.

وی با بیان این که 4 ایستگاه تقویت فشار گاز روی خط لوله 56 اینچ چهارم سراسری با هدف تقویت فشار گاز این خط لوله طراحی شده است، تاکید کرد: خط لوله سراسری چهارم در منطقه شیراز تا اصفهان قرار دارد و این خط شامل چهار ایستگاه 5، 6، 7 و 8 در شهرستانهای ارسنجان، صفاشهر، آباده و شهرضا است.

مجری طرح تاسیسات تقویت گاز کشور یادآور شد: تاسیسات تقویت فشار گاز ارسنجان، شامل 4 واحد توربوکمپرسور، با آرایش 1+3 است که پیشتر 2 واحد از این تاسیسات نصب و راه اندازی شد و هم اکنون نیز واحدهای سوم و چهارم آن به بهره برداری رسیده است.

به گزارش شانا، در منطقه 5 عملیات انتقال گاز، 12 تاسیسات تقویت فشار گاز، 5 مرکز بهره برداری خطوط لوله و 45 واحد توربوکمپرسور موجود و در حال سرویس دهی بوده که تاسیسات تقویت فشار گاز ارسنجان، از جمله تاسیسات فعال در این منطقه است.

کد خبر 229153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =