اجرای همزمان ۱۲ تأسیسات تقویت فشار گاز از سوی مهندسی و توسعه گاز

مجری طرح تأسیسات تقویت فشار گاز در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از اجرای همزمان ۱۲ تاسیسات تقویت فشار گاز از سوی این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، صمد رحیمی جزئیات پروژه‌های تاسیسات تقویت فشار گاز «ارسنجان و خیرگو» را که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی از سوی سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری گشایش یافت را تشریح کرد و انجام عملیات‌ ساخت، نصب و راه‌اندازی این پروژه‌ها را به‌طور کامل از سوی پیمانکاران توانمند داخلی از افتخارات ملی دانست.

ببینید؛

تأسیسات تقویت فشار گاز ارسنجان

وی با بیان اینکه تاسیسات تقویت فشار گاز ارسنجان ۸ بر روی خط لوله سراسری هشتم گاز در شهرستان ارسنجان استان فارس در زمینی به مساحت ۹ هکتار واقع شده است، توضیح داد: این تاسیسات با ظرفیت روزانه ۱۱۰ میلیون متر مکعب گاز ۱+۳ دستگاه توربوکمپرسور دارد که قدرت کل ایستگاه با توان ۱۰۰ مگاوات است و فشار گاز ورودی به ایستگاه را از ۹۹۳ به ۱۳۰۵PSI افزایش می‌دهد.

مجری طرح تأسیسات تقویت فشار گاز در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان اینکه تاسیسات تقویت فشار گاز خیرگو  ۸ روی خط لوله سراسری هشتم گاز در شهرستان لامرد استان فارس در زمینی به مساحت ۹ هکتار واقع شده است، تصریح کرد: این تأسیسات با ظرفیت روزانه ۱۱۰ میلیون متر مکعب گاز سه دستگاه توربوکمپرسور است که قدرت کل تاسیسات با توان ۷۵ مگاوات است که فشار گاز ورودی به تاسیسات را از ۹۸۰ به ۱۳۰۵PSI افزایش می‌دهد.

رحیمی اظهار کرد: تهیه ۹۰ درصد کالای این پروژه‌ها (کولرهای هوایی، کمپرسور هوا، شیرآلات و اتصالات، اسکرابرها، تجهیزات برقی و ابزار دقیق و ...) از طریق سازندگان داخلی انجام شده است که اجرای این پروژه‌ها سبب افزایش ظرفیت انتقال گاز در کریدور خطوط چهارم و هشتم سراسری گاز شده و در نتیجه پایداری و انعطاف‌پذیری انتقال گاز کشور به‌ویژه در ماه‌های سرد سال را تضمین کرده است.

اجرای همزمان ۱۲ تأسیسات تقویت فشار گاز از سوی مهندسی و توسعه گاز

وی با بیان اینکه شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در بخش نصب و راه‌اندازی تأسیسات تقویت فشار گاز در کشور حوزه گسترده‌ای را در اختیار دارد، گفت: اکنون عملیات اجرایی ۱۲ تأسیسات تقویت فشار گاز  به‌طور هم‌زمان در دستور کار است که این مهم در نوع خود یک رکورد در تاریخ صنعت گاز کشور محسوب می‌شود.

مجری طرح تأسیسات تقویت فشار گاز در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران ادامه داد: از این تعداد تاسیسات تقویت فشار گاز، ارسنجان و خیرگو به بهره‌برداری رسید و تا پایان سال ۱۴۰۱ اغلب این تاسیسات شامل دوراهان، آب پخش، نورآباد، خورموج، پل کله به بهره‌برداری می‌رسند. 

رحیمی با بیان اینکه توربین‌های استفاده‌شده در تاسیسات تقویت فشار گاز خیرگو از سوی شرکت داخلی مپنا و توربین‌های به‌کار رفته در تاسیسات ارسنجان توسط شرکت OTC تأمین شده است، بیان کرد: حمایت‌های همه‌جانبه شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از فرآیند بومی‌سازی توربوکمپرسور سبب شده است که  امروزه این تجهیزات پیشرفته و دارای فناوری بالا از سوی متخصصان با استعداد داخلی و بدون نیاز به واردات از کشورهای خارجی ساخته شود.

وی در پایان گفت: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران نقش‌آفرینی ممتاز در فرآیند بومی‌سازی توربین داشته و با طرح‌ریزی و اجرای راهبردهای دقیق به‌گونه‌ای هدفمند فعالیت‌ها را به نتیجه رسانده است که امروزه پیشرفت شرکت‌های سازنده توربین نظیر مپنا و OTC سبب افزایش اشتغال برای مهندسان و جوانان مستعد کشور، صرفه‌جویی قابل‌توجه و افزایش اعتماد به نفس ملی شده است. 

کد خبر 453320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =