بهای نفت خام افزایش یافت

شانا _ گروه بین الملل: بهای هر بشکه نفت خام در پایان معاملات روز گذشته (31 فروردین) بازار نیویورک، به 84 دلار و 6 سنت افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی از سرگیری برخی پروازها در اروپا، که به دلیل انتشار خاکسترهای ناشی از آتشفشان ایسلند لغو شده بود و همچنین افزایش ارزش شاخص سهام در بازار بورس نیویورک، بهای این ماده در پایان معاملات روز گذشته به بیش از 84 دلار برای هر بشکه افزایش یافت.

سرمایه گذاران از سال گذشته میلادی تاکنون با تمرکز بر تحولات بازار سهام آمریکا و دیگر بازارهای مالی جهان، امید دارند اقتصاد جهانی بهبود یابد، به طوری که این موضوع می تواند به افزایش مصرف نفت در جهان منجر شود.

بهای نفت خام سبک شیرین پایه بورس نیویورک برای تحویل در ماه مه با دو دلار افزایش، به هر بشکه 83 دلار و 45 سنت رسید، در حالی که بهای این ماده در دور روز گذشته با 5 درصد کاهش همراه بوده است.

همچنین با آغاز معاملات تحویل ماه ژوئن، بهای نفت خام سبک شیرین پایه بورس نیویورک برای تحویل در این ماه با 93 سنت افزایش  به هر بشکه 84 دلار و 6 سنت برای هر بشکه رسید.

بهای نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن نیز 80 سنت افزایش یافت و هر بشکه 85 دلار و 3 سنت داد و ستد شد.

تام نایت، یک معامله گر در موسسه ترومن آرنولد در تکسارکانا ایالت تگزاس آمریکا، در این باره گفت: قیمت های جهانی نفت خام در حال افزایش هستند و بازار سهام نیز در حال بهبود است.


کد خبر 153111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =