۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۹
  • کد خبر: 153545
دستگاه حفاری خشکی 29 فتح نوسازی شد

اهواز _ شانا _ گروه نفت: مدیر بازسازی و ارتقای دستگاه‌های حفاری شرکت ملی حفاری ایران از عملیاتی شدن دستگاه حفاری 29 فتح پس از نوسازی کامل خبر داد.

مهندس عبدالعلی مطهری سه شنبه (14 اردیبهشت) در گفت‌وگو با خبرنگار شانا افزود: این دستگاه که پیش از این مکانیکی و تحت نام 16 قدر در ناوگان حفاری شرکت در تعمیر چاه های نفت و گاز مورد استفاده قرار می گرفت، هم اکنون به تمام برقی ارتقایافته و تا یک هفته دیگر در گستره فعالیت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در نزدیکی اهواز عملیاتی خواهد شد.

 وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده در چهار ماه گذشته، هر ماه یک دستگاه حفاری به طور کامل نوسازی و به ناوگان شرکت ملی حفاری افزوده شده است.

مطهری اظهار داشت: در طرح بازسازی و نوسازی دستگاه های قدیمی مکانیکی قدر و ارتقای آنها به دستگاه های تمام برقی فتح بیش از 90 درصد قطعات و تجهیزات تعویص یا بازسازی و شماری از دستگاه های به سامانه گرداننده فوقانی (تاپ درایو) تجهیز شده است.

مدیر بازسازی و ارتقای دستگاه‌های حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: نوسازی این دستگاه ها در داخل کشور و با نظارت متخصصان این شرکت و همیاری شرکت های بخش خصوصی صورت می گیرد و هزینه های انجام شده برای هر دستگاه حفاری که می توان ادعا کرد جدید و برخوردار از فناوری های روزآمد است، بیش از 50 درصد ارزانتر از خرید دستگاه از خارج تمام می شود. 

وی اضافه کرد: بازسازی این دستگاه‌ در قالب پروژه بازسازی و ارتقای کیفی 8 دستگاه حفاری در داخل کشور محقق شد که در آن دستگاه‌های حفاری مکانیکی موسوم به "قدر" و دستگاه‌های نیمه برقی "نصر" به دستگاه‌های تمام برقی پیشرفته "فتح" ارتقا می‌یابند.

مطهری در زمینه مشخصات فنی دستگاه‌ پس از نوسازی کامل توضیح داد: ظرفیت این دستگاه به یک میلیون پوند و توان آنها به 2 هزار اسب بخار افزایش یافته و از سامانه پیشرفته برقی هدایت حفاری (اس سی آر) برخوردار است. 

وی یادآور شد: بخش عمده قطعات و تجهیزات به ویژه در بخش سامانه برق و هیدرولیک تولید و ساخت داخل است و توجه به ساخت داخل، علاوه بر شکوفایی اقتصادی، زمینه ایجاد فرصت های شغلی و بومی سازی صنعت حفاری شده است. 

 مدیریت بازسازی و ارتقای دستگاه‌های حفاری شرکت ملی حفاری ایران از سال 85 فعالیت خود را آغاز کرد و دارای زیرمجموعه‌های سازه‌های فلزی، واحد برق و الکترونیک و کنترل پروژه‌هاست.

شرکت ملی حفاری ایران، یکی از شرکت‌های بالادستی تابع شرکت ملی نفت ایران است که در اهواز استقرار دارد و با برخورداری از 60 دستگاه حفاری ملکی در خشکی و دریا و بیش از 16 هزار نیروی فنی تخصصی، بیش از 90 درصد حفاری چاه‌های نفت و گاز و خدمات ویژه این صنعت را در 10 استان نفت خیز و گازخیز کشور عهده دار است.

کد خبر 153545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =