اجرای 9 پروژه ایمن سازی خطوط لوله شرکت نفت و گاز مارون

اهواز _ شانا _ گروه نفت: با هدف ایمن سازی خطوط و تغییر مسیر خطوط لوله انتقال نفت و گاز شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، 9 پروژه با اختصاص افزون بر 88 میلیارد ریال در حال گذراندن مراحل اجرایی است.

مدیر عملیات این شرکت در گفت و گو با خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب گفت: از این تعداد تا کنون سه پروژه به پیمانکار واگذار شده است و در دست اقدام قرار دارد.
 
مهندس رامین حاتمی افزود: طرح ایمن سازی خطوط لوله در گستره عملیاتی این شرکت از سال 1386 در دستور کار قرار گرفت و تا پایان سال 1388 با صرف 8 میلیارد و 754 میلیون ریال، پنج پروژه انجام شد.
 
وی اظهار داشت: در این ارتباط خطوط لوله نفت و گاز که به طور عمده زیرزمینی است، در محدوده مناطق مسکونی روستاها، جاده های اصلی و رودخانه ها بازرسی فنی، ایمن سازی و در صورت لزوم تغییر مسیر داده می شود.
 
حاتمی در باره طرح جامع آلتروسونیک یا توپکرانی هوشمند گفت: این طرح با هدف بازرسی و رفع عیب های احتمالی خطوط لوله در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و از جمله شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در حال پیگیری است.
 
مدیر عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در باره تعمیر اساسی (اورهال) ایستگاه های تقویت فشار در این شرکت توضیح داد: از ابتدای امسال تا کنون به منظور نگهداشت و روزآمد بودن تاسیسات و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی و ایجاد وقفه در کار، سه ایستگاه تعمیر شده است و تعمیر اساسی پنج ایستگاه دیگر در زمان مقرر انجام خواهد شد.
 
شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، از شرکت های بهره بردار تابع شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که در حوزه عملیاتی خود به وسعت یک هزار و 370 کیلومتر مربع، 6 کارخانه بهره برداری، پنج کارخانه نمک زدایی، هشت ایستگاه تقویت فشار گاز، دو واحد گاز و گاز مایع و دو واحد تزریق گاز فعال در اختیار دارد.
 
این شرکت به طور میانگین روزانه 600 هزار بشکه نفت از 3 میدان مارون، کوپال و شادگان در استان خوزستان تولید می کند.
کد خبر 156468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =