صادرات نفت خام عراق در ماه اوت اندکی کاهش یافت

شانا _ گروه بین الملل: وزارت نفت عراق از کاهش اندک صادرات نفت خام این کشور در ماه اوت خبر داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت نفت عراق، مجموع صادرات نفت خام عراق در ماه اوت به 55 میلیون و 440 هزار بشکه (روزانه یک میلیون و 790 هزار بشکه) و مجموع درآمدهای حاصل از فروش نفت این کشور به سه میلیارد و 957 میلیون دلار رسید.

سخنگوی وزارت نفت عراق اعلام کرد: عراق در ماه اوت 44 میلیون و 900 هزار بشکه نفت خام از بنادر جنوبی این کشور در بصره صادر و از صادرات این مقدار نفت سه میلیارد و 191 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

بر پایه این گزارش، این کشور عضو اوپک در ماه اوت در مجموع 10 میلیون و 500 هزار بشکه نفت خام با خط لوله کرکوک- جیحان در شمال عراق صادر و از صادرات این مقدار نفت 766 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

سخنگوی وزارت نفت عراق همچنین گفت: میانگین بهای نفت خام صادراتی عراق در ماه گذشته میلادی 71 دلارو 43 سنت برای هر بشکه بوده است.

همچنین یک مقام نفتی عراق پیش تر اعلام کرده بود: در پی وقوع چند عملیات خرابکارانه در مسیر خط لوله نفتی کرکوک-جیحان، میانگین صادرات روزانه نفت خام عراق در ماه اوت به حدود یک میلیون و 788 هزار بشکه در روز کاهش یافت، در حالی که این رقم در ماه پیش از آن ( ژوئیه) یک میلیون و 820 هزار بشکه در روز بود.

عراق، سال گذشته میلادی با برگزاری دو دور مناقصه، قراردادهای توسعه 11 میدان نفتی خود را به شرکت‌های نفتی بین المللی واگذار کرد، ضمن آن که این کشور با نهایی شدن این قراردادها و اجرای پروژه‌های نفتی یاد شده، در نظر دارد ظرف سال های آینده تولید روزانه نفت خام خود را از دو میلیون و 500 هزار بشکه کنونی به 12 میلیون بشکه افزایش دهد.

عراق با 115 میلیارد بشکه ذخیره نفت خام پس از عربستان و ایران، سومین دارنده ذخایر بزرگ نفتی جهان به شمار می رود، اما به دلیل سال ها رویارویی با جنگ و تحریم قادر به توسعه ذخایر نفتی نبوده است.

کد خبر 158394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =