شتاب در روند گازرسانی خراسان شمالی در 5 سال گذشته

شانا _ گروه گاز: گازرسانی به شهرهای استان خراسان شمالی در پنج سال گذشته 67 درصد و گازرسانی به روستاهای این استان نیز 596 درصد رشد داشته است.

به گزارش شانا، مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان شمالی با تاکید بر روند پرشتاب گازرسانی در این استان، در این باره افزود: در مدت زمان یاد شده 6 شهر و 155 روستای استان خراسان شمالی زیرپوشش گازطبیعی قرار گرفته اند که از شتاب گیری روند فعالیت های گازرسانی در این استان حکایت دارد.

حسین تقی نژاد گازرسانی به 22 جایگاه عرضه گازطبیعی فشرده شده (سی ان جی) و تامین گاز 149 مصرف کننده و واحد صنعتی را از دیگر فعالیت های رو به رشد گاز خراسان شمالی در پنج سال گذشته برشمرد.

وی همچنین رشد گازرسانی به مصرف کنندگان عمده و واحدهای صنعتی را مطلوب خواند و گفت: در پنج سال گذشته این بخش از مصرف کنندگان گاز با رشد 66 درصدی رو به رو بوده اند که نکته قابل تاملی در فعالیت های پنج سال اخیر به شمار می آید.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی درباره احداث خطوط انتقال و شبکه تغذیه و توزیع احداث شده در این استان نیز اظهار داشت: در مدت زمان یاد شده به اجرای بیش از یک هزار و 440 کیلومتر شبکه انتقال و تغذیه و توزیع گاز، اقدام شده که حاکی از رشد 150 درصدی در این بخش است.

به گفته تقی نژاد رشد فعالیت های گازرسانی به شهرها و روستاهای استان خراسان شمالی نیز در پنج سال گذشته، 102 درصد بوده است.

وی درصد جمعیت بهره مند از گاز در استان را 76 درصد اعلام و تصریح کرد: هم اکنون 97 درصد جمعیت شهری و 34 درصد جمعیت روستایی استان خراسان شمالی از گازطببعی بهره مند هستند.

مهندس تقی نژاد گازرسانی به سه شهر و 116 روستا با اعتباری بیش از 526 میلیارد ریال را از دیگر طرح های گاز خراسان شمالی برشمرد.

گاز استان خراسان شمالی از پالایشگاه شهید هاشمی نژاد (به وسیله خط انتقال30 اینچی به طول 250 کیلومتر) در محور مرکزی این استان تامین می شود.

پتروشیمی خراسان، سیمان بجنورد، قند شیروان، آلومینای جاجرم، کارخانه های لوله گستر و ریخته گری اسفراین و در آینده سیمان سمنگان، صنایع مهمی هستند که شرکت گاز خراسان شمالی با بهره گیری از خطوط انتقال گاز موجود تامین می شود.

کد خبر 160870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =