ساخت دستگاه سنجش نمک نفت در شرکت نفت و گاز آغاجاری

اهواز _ شانا _ گروه نفت: با پیشنهاد و همکاری کارشناسان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، دستگاه سنجش نمک نفت در داخل کشور ساخته شد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب به نقل از روابط عمومی این شرکت، با استفاده از این دستگاه در واحدهای بهره برداری، نمک موجود در نفت خام به طور روزانه و قبل از تست در آزمایشگاه به منظور حفظ کیفیت نفت صادراتی اندازه گیری می شود.

با توجه به این که واردات انواع جدید دستگاه های سنجش نمک نفت مقرون به صرفه نیست، ساخت این دستگاه ها در شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری برنامه ریزی و انجام شد.

دستگاه ساخته شده دارای مدل های مختلف برای سنجش نفت سنگین است و می تواند بدون نمونه آزمایشگاهی میزان نمک نفت را با حفظ دقت 10 درصد اندازه گیری کند.

سودآوری حاصل از استفاده از دستگاه سنجش نمک نفت دیجیتالی ساخت شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری حدود 300 میلیون ریال است و از آنجا که این دستگاه در داخل ساخته شده است، هزینه تعمیرات آن نیز بسیار کمتر خواهد بود.

شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری یکی از پنج شرکت بهره برداری تابع شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که راهبری تولید نفت و گاز از میدان های آغاجاری، کرنج، پارسی، پازنان، رگ سفید، رامشیر، مارون و پرنج را به عهده دارد.

 

کد خبر 170566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =