رونمایی از کتاب اصول مهندسی وعملیات کنترل فوران‌ومهار چاه های نفت وگاز

اهواز _ شانا _ گروه نفت: نخستین کتاب اصول مهندسی و عملیات کنترل فوران و مهار چاه های نفت و گاز در ایران به دست وزیر نفت در اهواز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار شانا، در آیین رونمایی این کتاب که در  حاشیه نشست مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت ملی حفاری ایران با وزیر نفت در ساختمان مرکزی این شرکت در اهواز صورت گرفت اعلام شد: این کتاب که توسط مهندس حیدر بهمنی تالیف شده است، برای دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی مراکز آموزش عالی، مهندسان و کارشناسان صنعت نفت قابل استفاده خواهد بود.

 

ناشر کتاب اصول مهندسی و عملیات کنترل فوران و مهار چاه های نفت وگاز پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است و چاپ نخست آن که 836 صفحه دارد در 2 هزار نسخه در روزهای اخیر منتشر شده است.

 

این کتاب ماحصل تجربیات عملی و علمی و دست یافته های نویسنده در سال های خدمت در عرصه صنعت حفاری و حضور در عملیات کنترل فوران و مهار شمار قابل توجهی چاه های نفت و گاز در مناطق مختلف داخل و خارج کشور است.

 

مهندس رستم قاسمی وزیر نفت پس از رونمایی از این کتاب ضمن تبریک به مولف در یادداشتی از خدمات مهندس بهمنی در عرصه صنعت نفت قدردانی کرد.

 

در این یادداشت آمده است: " در اولین سفرم بعد از مسئولیت وزارت نفت در تاریخ 17 شهریور 90 از شرکت ملی حفاری ایران بازدید کردم.

 

آنچه در این شرکت مشاهده شد مورد تحسین بود، تلاش مردان جهادگر و متعهد نمایان بود، حاصل تلاش بی وقفه کارکنان و مدیران بویژه تلاش مدیرعامل جهادگر و دانشمند شرکت نمایان بود.

 

امروز این تلاش ها، شرکت را به سازمانی بی بدیل تبدیل کرده است، این کتاب تجربیات فردی است که سال ها در صحنه عملیات حضور داشته می تواند برای جامعه دانشگاهی کشور اثری ارزشمند و مفید باشد."

 

گفتنی است مهندس حیدر بهمنی متولد 1330 دارای 35 سال خدمت در صنعت نفت است که از این سنوات در دو دوره به مدت 11 سال در سمت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران انجام وظیفه کرده است.

کد خبر 176428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =