تشکیل ستاد بحران منطقه ویژه پارس برای بررسی حادثه غرق شدن شناور کوشا 1

شانا _ گروه نفت: ستاد بحران منطقه ویژه پارس به منظور بررسی چگونگی حادثه غرق شناور «کوشا یک» در آب های خلیج فارس در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آغاز به کار کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، ستاد بحران منطقه ویژه پارس با حضور سید پیروز موسوی، فرمانده  عملیات HSE، پدافند غیرعامل و مدیر بحران منطقه ویژه پارس، موسی سوری مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، رییس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی، بخشداری و دادگستری عسلویه در محل مرکز همایش های خلیج فارس منطقه ویژه پارس تشکیل جلسه داد.

همزمان با عملیات انتقال نجات یافتگان شناور کوشا 1 به ساحل عسلویه، 20 دستگاه آمبولانس به اسکله خلیج نایبند اعزام شد؛ 60 نفر از نجات یافتگان شناور یاد شده در مدت یک ساعت در مرکز اورژانس و کلینیک پزشکی منطقه ویژه پارس مداوا شدند و بلافاصله در محل «مهمانسرای سیراف» و «کمپ 2» سازمان منطقه ویژه پارس اسکان داده شدند.

به گزارش شانا، وضعیت عمومی  تمامی نجات یافتگان خوب گزارش شده است و از شب گذشته تا کنون یک تیم پزشکی شامل 15 متخصص از سوی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر در منطقه ویژه پارس حضور دارند.

شناور کوشا یک متعلق به شرکت دریا کوش و در اجاره شرکت نفت وگاز پارس است. این شناور با 73 سرنشین عصر پنجشنبه (28 مهر) از سکوهای نفتی و گازی منطقه عسلویه در آب های خلیج فارس به طرف بندر بوشهر در حرکت بود که در 15 مایلی این بندرغرق شد.

تلاش برای نجات 13 سرنشین دیگر این شناور ادامه دارد که شش نفر آنان غواصانی هستند که درمخزن شناور گرفتار شده اند.


عملیات تجسس و نجات برای یافتن مفقود شدگان وغواصان با بسیج امکانات سازمان ها و شرکت های مختلف از جمله سه بالگرد و پنج شناور ناجی ادامه دارد.


 

کد خبر 178754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =