عملیات نجات محبوسان اتاق اکسیژن کشتی کوشا تا 2 ساعت آینده ادامه دارد

شانا ـ گروه نفت: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و فرمانده ارشد مدیریت بحران عسلویه، با تشریح آخرین وضعیت عملیات امداد و نجات حادثه دیدیگان کشتی کوشا یک،‌ افزود: هم اکنون (ساعت 10:30 صبح) غواصان امداد به محفظه اتاق اکسیژن کشتی کوشا یک دسترسی پیدا کرده و مشغول جداسازی آن هستند.

سید پیروز موسوی،‌ در گفت و گو با خبرنگار شانا تصریح کرد: هنوز خبری از آخرین وضعیت محبوسان در محفظه نداریم و شایعاتی مبنی بر فوت آنها را تایید نمی کنیم.

موسوی با بیان اینکه عملیات نجات با استفاده از حداکثر امکانات و با سرعت در حال انجام است،‌گفت: امکان بازکردن در محفظه در زیر دریا وجود ندارد و باید آن را حتما به سطح دریا برسانیم.

فرمانده ارشد مدیریت بحران عسلویه یادآور شد: پیش بینی می شود این عملیات حداکثر تا دو ساعت آینده ادامه داشته باشد.

وی همچنین درباره سایر حادثه دیدگان این کشتی افزود: در حال حاضر حال عمومی 59 نفر از نجات یافتگان مساعد بوده و تنها یک نفر با ملیت اوکراینی همچنان در بیمارستان تحت مداوا است.

موسوی گفت: کمیته بحران برای مدیریت این حادثه با حضور سایر مسئولان منطقه و استان همچنان فعال است و همه امکانات برای این منظور بسیج شده است.

بر اساس این گزارش، غروب پنج‌شنبه یک شناور با 73 سرنشین در 15 مایلی بندر عسلویه غرق شد و تا ساعت 22 شب‌ 60 سرنشین این شناور نجات یافتند و آمارهای رسمی منتشر شده حاکی از ناپدید شدن 13 نفر ایرانی و خارجی این شناور است.

از شب گذشته عملیات جستجو برای یافتن شناور غرق شده «کوشا یک» و نجات سرنشینان مفقود شده، از سوی غواصان مجرب به وسیله یک مخزن کروی ویژه اعماق زیاد درخلیج فارس آغاز و ساعت 22 شب گذشته شناور «کوشا 1» در عمق 72 متری خلیج فارس پیدا شد.

پیگیری ها حاکی از آن است که تاکنون کشته شدن حدود هفت خدمه کشتی غرقه شده شامل پنج نفر از خدمه ایرانی و 2 نفر خدمه خارجی محرز شده است.

 

 

 

کد خبر 178804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =