نظام جامع بهره‌وری در وزارت نفت تدوین می‌شود

شانا _ گروه نفت: وزارت نفت با هدف برطرف کردن موانع ارتقای بهره‌وری از طریق استقرار بسترهای مناسب، درحال تدوین نظام جامع بهره‌وری در صنعت نفت است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نفت، جلوگیری از دوباره‌کاری، از بین بردن ناهماهنگی‌ها در اجرای پروژه، تعدد برنامه‌ها و پروژه‌های غیرضرور به اسم بهره‌وری، شناسایی عارضه‌های مبتلا به صنعت و ارائه راهبردهای بهبود، از زمینه‌های لازم برای فراهم آوردن ارتقای بهره‌وری در صنعت نفت است.

مدیرکل بهره‌وری و توسعه کارآفرینی وزارت نفت با اشاره به دیگر اهداف تدوین نظام جامع بهره‌وری در صنعت نفت افزود: فراهم‌آوردن زمینه‌های لازم به‌منظور آسان سازی در اندازه‌گیری مستمر، همچنین ایجاد نظام اندازه‌گیری و مانیتورینگ زیرنظر وب بهره‌وری به منظور تصمیم گیری های کلان صنعت نفت بوده است.

مهندس نازیلا عاکفیان نظام جامع بهره‌وری صنعت نفت را برنامه ای راهبردی و کلان در صنعت نفت خواند که تدوین نقشه راه حرکت به سمت ارتقا و بهبود بهره‌وری را در همه ابعاد و ارکان در سراسر زنجیره ارزش صنعت نفت دنبال می‌کند.

وی با بیان این‌که با طراحی نظام جامع بهره‌وری چه در سطح کلان و چه در سطح عملیاتی، با یک منطق مشخص به پیاده‌سازی مدیریت بهره‌وری اقدام می‌شود، تصریح کرد: درنهایت با یک زبان مشترک از نتایج حاصل شده از هر بخش برای بهره‌برداری در دیگر بخش ها استفاده خواهد شد.

مهندس عاکفیان با بیان این که هم اکنون اجرای طرح جامع بهره‌وری صنعت نفت در فاز شناخت و تهیه طرح‌های پیشنهادی (RFP) از سوی مجری سطح یک خود یعنی مؤسسه مطالعات بین المللی انرژی در حال اجراست، تصریح کرد: فاز شناخت و تهیه RFP های مربوطه تا پایان آذر ماه ادامه خواهد داشت.

وی همچنین تاکید کرد: مقرر شده است به‌منظور شتاب بخشی در کار، فعالیت‌هایی که امکان انجام موازی آنها وجود دارد از جمله طراحی و استقرار سامانه اندازه‌گیری تحت وب، مانیتورینگ بهره‌وری در صنعت نفت، همچنین تدوین و اندازه گیری شاخص‌های عمومی شناسایی و به انجام آنها اقدام شود.

به گفته وی، در زمینه تدوین این نظام‌نامه، اداره کل بهره‌وری و توسعه کارآفرینی وزارت نفت با همکاری موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی با برگزاری نشست های کارشناسی در حال تعامل و تبادل نظر است.

کد خبر 180234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =