قیمت و میزان سهمیه سوخت فعلا تغییری نخواهد کرد

شانا _ گروه پالایش و پخش: قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: قیمت و میزان سهمیه بنزین فعلا تغییری نخواهد کرد و سهمیه ویژه‌ای نیز برای نوروز در نظر گرفته نخواهد شد.

عبدالله جلالی در گفت و گو با خبرنگار شانا افزود: اختصاص نیافتن سهمیه بنزین ویژه برای نوروز امسال در این ستاد قطعی شده است که اخبار آن به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی تاکید کرد: با بحث و بررسی های انجام شده در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، سهمیه و قیمت بنزین تا اطلاع ثانوی  تغییر نخواهد کرد و سهمیه ماهانه 60 لیتری بنزین خودروهای شخصی همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش خبرنگار شانا، با تغییر نکردن سهمیه و قیمت بنزین، 60 لیتر سهمیه بنزین اسفند ماه خودروهای شخصی، مطابق ماه‌های گذشته ساعت 24 روز یکشنبه (30 بهمن) به کارت‌های سوخت واریز می‌شود.

همچنین برخلاف برخی اخبار رسانه ها و به گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، عرضه بنزین آزاد در جایگاه های عرضه فرآورده در سراسر کشور ادامه خواهد داشت و در اسفندماه 500 لیتر سهمیه بنزین با نرخ آزاد 700 تومانی در کارت های سوخت خودروها شارژ می شود که در صورت اتمام سهمیه 400 تومانی قابل استفاده خواهد بود.

هم اکنون حدود 120 میلیون لیتر سهمیه بنزین 100 تومانی در کارت های هوشمند سوخت خودروها موجود است که با اتمام این سهمیه، دارندگان این کارت ها می توانند از مجموع سهمیه بنزین 400 تومانی خود که از دوره های پیش در کارت آنها ذخیره شده است، استفاده کنند.

به گزارش شانا، دولت پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، علاوه بر واریز چهارده دوره سهمیه 60 لیتری بنزین 400 تومانی، 60 لیتر سهمیه بنزین 400 تومانی ویژه نوروز 90 و 50 لیتر سهمیه بنزین 100 تومانی در دی ماه سال گذشته، علاوه بر سهمیه رسمی هر دوره در کارت های سوخت شارژ کرده است.

با در نظرگرفتن سهمیه های ویژه بنزین از آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در مجموع 900 لیتر سهمیه بنزین 400 تومانی و 50 لیتر سهمیه بنزین 100 تومانی در هر کارت سوخت شارژ شده است که با فرض وجود حدود 18 میلیون کارت سوخت در دست مردم، از ابتدای اجرای این قانون درمجموع حدود 17 میلیارد و 100 میلیون لیتر بنزین یارانه ای و نیمه یارانه ای در کارت های سوخت خودروها شارژ شده است.

کد خبر 184820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =