۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۳
  • کد خبر: 188956

شاناـ گروه نفت: طراحی،‌ ساخت و بهره برداری 100 درصد ایرانی سکوی ابوذر، این سکوی نفتی را به نماد ملی صنعت نفت کشور تبدیل کرده است.

رئیس منطقه عملیاتی خارک در گفت و گو با خبرنگار شانا با بیان این که سکوی نفتی ابوذر در مقایسه با دیگر سکوهای خلیج فارس، بیشترین تولید نفت را دارد، افزود: ظرفیت تولیدی این سکو هم اکنون روزانه 130هزار بشکه نفت است که با اجرای طرح های توسعه ای در آن، این مقدار افزایش خواهد یافت.

ابراهیمی با بیان این که میدان نفتی درود مشتمل بر درود 1، درود 2 و درود 3 نیز در منطقه نفتی خارک قرار دارد،‌ مجموع ظرفیت تولید کنونی نفت این میدان را روزانه 275 هزار بشکه اعلام کرد.

وی گفت : به منظور برداشت نفت از میدان نفتی درود روزانه 120میلیون فوت مکعب گاز و 220 هزار بشکه آب تزریق می شود.

رئیس منطقه عملیاتی خارک، توسعه میدان فروزان (مشترک با عربستان) را از دیگر طرح های این منطقه نفتی برشمرد و گفت: میدان های مشترک از جمله اولویت های مهم شرکت فلات قاره است و برهمین اساس میدان های مشترک دیگری همچون اسفندیار (مشترک با عربستان) و آرش (مشترک با کویت) دیگر میدان هایی هستند که مطالعات آنها با اولویت انجام می شود.

بهره برداری هرچه بیشتر از میدان های مشترک، یک اصل مهم و اقتصادی،از اولویت های مهمی به شمار می آید که وزارت نفت بر آن اهتمام ورزیده و از آنجا که برداشت بیشتر از این گونه میدان ها نیازمند تعریف و اجرای طرح های توسعه ای در آنهاست، وزارت نفت نیز مطالعات گسترده و عمیق تری را در این زمینه آغاز کرده است.

بدون تردید به بار نشستن این مطالعات و اجرای طرح های توسعه ای کنونی، آینده درخشان تری را برای صنعت نفت و شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد کشور رقم خواهد زد.

کد خبر 188956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =